11هزار راننده، تابستان امسال در آستانه توقیف گواهینامه و محرومیت از رانندگی قرار دارند

آغاز مرحله دوم طرح تابستانه پلیس در جاده‌ها

مرحله دوم طرح تابستانه پلیس در جاده‌های کشور از فردا آغاز می‌شود، این بار نیز به روال سال‌های گذشته سازمان‌های متولی ایمنی سفرهای تابستانی از اورژانس و هلال‌احمر گرفته تا پلیس و سازمان راهداری قرار است به طور شبانه‌روزی تردد مسافران در جاده‌ها را زیر نظر گرفته و در صورت نیاز به کمک هموطنان بشتابند.
کد خبر: ۵۸۵۹۶۵

در طرح تابستانه امسال 45 هزار نیروی پلیس، 30 هزار امدادگر و 200 پایگاه اورژانس در جاده‌های کشور مستقر خواهند شد.

به گزارش مهر، رئیس پلیس راهور ناجا، روز گذشته در جلسه هماهنگی طرح تابستانه، با اشاره به کاهش هزار نفری تعداد کشته‌ها در سال 90، این موضوع را اتفاق مثبتی ارزیابی کرد که از وارد شدن خسارت 12 هزار میلیارد تومانی به کشور جلوگیری کرده است.

حالا دیگر همه رانندگان می‌دانند که سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس چه در خیابان‌های شهر و چه در جاده‌هاست.

سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این‌که 50 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد، تصریح کرد: در مرحله دوم طرح تابستانه نیز این دو تخلف به عنوان خط قرمز پلیس شناخته شده و ماموران با رانندگان متخلف در این زمینه برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که کنترل ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در مرحله دوم طرح تابستانه تشدید می‌شود، تاکید کرد: از امروز ماموران پلیس با استقرار در خروجی‌های پایانه‌ها، تمام اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل را از نظر معاینه فنی و ایمنی کنترل می‌کند.

مومنی تصریح کرد: اگر رانندگان اتوبوس‌های مسافربری در تصادفات منجر به جرح و فوت مقصر باشند دفترچه آنها یک سال باطل می‌شود و این رانندگان در این مدت حق ندارند در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر فعالیت کنند.

11 هزار راننده در یک قدمی توقیف گواهینامه و محرومیت از رانندگی قرار دارند. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به 11 هزار نفری که در آستانه محرومیت از رانندگی قرار دارند، گفت: این افراد اگر مرتکب یک تخلف حادثه ساز دیگر شوند از رانندگی در تابستان محروم شده و گواهینامه آنها ضبط می‌شود.

سردار مومنی، البته این را هم گفت که این افراد اگر شش‌ماه مرتکب تخلفات حادثه‌ساز نشوند، تمام نمرات منفی آنها پاک می‌شود.

تابستان سال گذشته برخی استان‌های کشور در وقوع حوادث و تصادفات جاده‌ای گوی سبقت را از دیگر استان‌های کشور ربود، متاسفانه استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی، خراسان شمالی، کرمان و خراسان جنوبی در تابستان سال گذشته بیشترین افزایش تلفات حوادث جاده‌ای را داشته‌اند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، در این استان‌ها طرح‌های ویژه با حضور تمام دستگاه‌های امدادی به اجرا درآمده و جاده‌های این استان‌ها بیشتر کنترل می‌شود.

در دومین مرحله از طرح تابستانی پلیس راه در جاده‌های کشور، به منظور پوشش و امدادرسانی بموقع به حادثه‌دیدگان احتمالی، امسال نیز 30 هزار امدادگر در جاده‌های کشور مستقر خواهند شد.رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان این‌که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون به 3300 حادثه جاده‌ای امدادرسانی شده است، افزود: این حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و میزان مصدومان نیز 23‌درصد کاهش یافته است.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، در مرحله دوم طرح تابستانی 30 هزار امدادگر به همراه 2700 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات و 17 فروند بالگرد در قالب 1214 پایگاه ثابت، سیار و موقت فعالیت می‌کنند.

مظفر با بیان این‌که امسال برای نخستین‌بار شیفت آماده عملیات در طرح تابستانی به کارگیری می‌شود، توضیح داد: با تاکید رئیس پلیس راهور، گشت‌های سیار امدادگران با گشت‌های پلیس همزمان خواهد بود، ضمن این‌که به درخواست رئیس پلیس راهور میزان تیم‌ها، امدادگران و پایگاه‌ها در 53 پاسگاه پلیس راه که بیشترین حوادث را دارد، افزایش یافته است.

پوران محمدی / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها