اعضای باندی که پس از سرقت خودروهای شاسی بلند از نمایشگاه های خودرو، آنها را در شهرهای شرقی کشور به فروش می رساندند در جریان آخرین سرقت خود شناسایی شدند.
کد خبر: ۵۸۵۴۰۱
سرقت خودروهای شاسی بلند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 24 اردیبهشت سال جاری صاحب نمایشگاه فروش خودرو در شهر جردید پردیس با مراجعه به محل کار خود اطلاع پیدا می کند که دو دستگاه خودرو سواری «پرادو» و «تویوتا» از داخل نمایشگاه اتومبیل، توسط سارقان به سرقت رفته و شیوه و شگرد سرقت نیز بگونه ای بود که با وجود آنکه دسترسی راحت تری به سایر خودروهای داخل نمایشگاه وجود داشته اما سارقان به صورت گزینشی اقدام به سرقت دو دستگاه خودروی سواری شاسی بلند کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت اتومبیل» و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 26 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان پردیس قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در پلیس آگاهی شهرستان پردیس، کارآگاهان در اولین مرحله اقدام به ثبت دستور توقیف دو دستگاه خودروی سواری مسروقه در سیستم جامع پلیس می کنند.

29 اردیبهشت 1392، مأموران گشت انتظامی استان یزد در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو سواری پرادو مشکوک، در بررسی سوابق خودرو اطلاع پیدا می نمایند که پرادو دارای سابقه سرقت است. بلافاصله مأموران دستور ایست صادر اما راننده پرادو اقدام به فرار کرده و نهایتا طی یک تعقیب و گریز و درحالیکه راننده خودروی مسروقه قصد داشت تا ضمن رها کردن خودرو و از طریق ورود به یک دریاچه محلی از دست مأموران متواری شود، این شخص به نام «ستار» (35 ساله) دستگیر می شود.

با دستگیری و انتقال ستار به پلیس آگاهی شهرستان پردیس، وی در اعترافات خود فردی به نام «خالد» را معرفی و عنوان می کند که «خالد» خودرو پرادو را در اختیارش گذاشته و از او خواسته تا این خودرو را به استان های شرقی کشور منتقل نماید که در میانه ی راه دستگیر می شود.

با شناسایی مخفیگاه «خالد» (28 ساله)، کارآگاهان پلیس آگاهی پردیس با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه وی در شهرستان کرج مراجعه و او را دستگیر می کنند.

«خالد» که در اظهارات اولیه مدعی شده بود که هیچگونه اطلاعی از مسروقه بودن خودرو پرادو نداشته، در ادامه تحقیقات و اطلاع از اعترافات صریح «ستار» درباره اقدامات مجرمانه آنها در خصوص سرقت خودروهای مدل بالا در استان تهران و انتقال آنها به استان های شرق کشور، به ناچار لب به اعتراف گشوده و یکی از سارقان حرفه ای فعال در این چرخه سرقت به نام «یاسر . ش» (36 ساله) را معرفی می کند.

سرهنگ مهدی نظری رئیس پلیس آگاهی شهرستان پردیس در ادامه اعلام این خبر، افزود:«با توجه به متواری شدن سرکرده گروه، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد متهم «یاسر . ش» دارند، درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 76237831 – 021 در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان پردیس قرار دهند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Netherlands
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
۰
۰
خودروهای شاسی بلند در مرزهای شرقی با قیمت های نازل به افغانستان و پاكستان به فروش می رود البته بصورت قاچاق كه بیشتر آنها سرقتی هستند

نیازمندی ها