جانشین انتظامی استان کرمانشاه خبر داد

کشف 4 میلیارد ریال اموال مسروقه

زن نامرئی در حالی به خانه‌های جنوب تهران دستبرد زده بود که مالباختگان پس از دستگیری او متوجه سرقت از خانه هایشان شدند.
کد خبر: ۵۸۴۷۲۹
زن شیشه‌ای سارق نامرئی منازل تهران

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ساعت 21 و 30 دقیقه 26 تیر ماه سال جاری وقوع یک فقره دستگیری در یک مجتمع مسکونی در منطقه خزانه به کلانتری 160 خزانه اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که صاحبخانه در ساعت 21:00 به همراه همسرش از منزل خارج و در زمان بازگشت متوجه حضور یک زن غریبه در داخل خانه می‌شود که اقدام به سرقت وجوه نقد داخل خانه کرده و قصد متواری شدن از محل را داشت که با همکاری سایر اهالی مجتمع  دستگیر می‌شود.

مأموران در بررسی‌های اولیه علاوه بر کشف وجوه نقد مسروقه ی متعلق به صاحبخانه  موفق به پیدا کردن یک دسته کلید _ شامل دهها کلید _ از متهمه به نام الهام. ر ( 35 ساله ) و همچنین یک دستگاه خودرو پارس سفید رنگ متعلق به وی  در خارج از مجتمع مسکونی محل سرقت شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه هفتم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  اینجانب به همراه همسرم، ساعت 21:00 برای خرید از خانه خارج و بعد از [ گذشت ] 20 الی 30 دقیقه به منزل بازگشتیم ؛ موقع ورود به خانه متوجه شدیم که یک خانم غریبه وارد منزل شده که بعد از کمی داد و فریاد و به کمک همسایه‌ها توانستیم مانع از فرار این خانم شده و او را به کلانتری تحویل دادیم.

اعترافات متهمه

الهام. ر که چاره‌ای جز بیان حقیت نداشت علاوه بر اعتراف به آخرین سرقت خود  به دهها فقره سرقت مشابه اعتراف و عنوان کرد: بدون برنامه، زنگ درب منازل را زده و وقتی کسی جوابگو نمی‌شد بوسیله کلیدهایی که در اختیار داشتم  درب منازل را باز می‌کردم ؛ در روز دستگیری نیز زمانیکه در داخل اتاق خواب در حال جستجو برای پیدا کردن طلا و پول بودم  ناگهان صاحبخانه وارد اتاق شد و در حالیکه قصد فرار داشتم توسط وی و سایر اهالی مجتمع دستگیر شدم.

متهمه در خصوص محل و زمان سرقت‌های خود نیز به کارآگاهان گفت:  اغلب سرقت‌های خود را بعداز ظهرها و در بیشتر در مناطق شهرری و علی‌آباد انجام داده‌ام.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از محل‌های سرقت  کارآگاهان به تحقیق از سایر مالباختگان پرداخته و این در حالی بود که برخی از مالباختگان تا زمان مراجعه کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی هیچگونه اطلاعی از سرقت منازل خود نداشتند.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: فکر نمی‌کردم که سرقتی انجام شده باشد و تصور می‌کردم که طلاهایم شامل زنجیر و پلاک طلا و حلقه ازدواج و همچنین گوشواره و دستبندم گم شده است.

مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  به مدت یک هفته در مسافرت بودیم ؛ شوهرم در زمان خروج از خانه  درب را یک قفل بیشتر نزده بود و زمانیکه به منزل بازگشتیم متوجه سرقت مبلغ 4 میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد به همراه یک صندوقچه چوبی حاوی طلا و نقره و همچنین سه کسیه برنج شدیم.

مالباخته دیگری نیز در اظهاراتش عنوان کرد: مدت دو هفته و به همراه تمامی اعضای خانواده در مسافرت شهرستان بودیم و زمانی متوجه سرقت شدم که مأموران آگاهی به درب منزل مراجعه کردند ؛ آن زمان بود که با بررسی دقیق اموال باارزش داخل خانه متوجه سرقت هشت عدد کارت هدیه بانک با مبالغ مختلف  چندین عدد سکه طلا  یک رشته زنجیر طلا و حدودا 600 هزار تومان وجه نقد (جمعا به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان) شدم.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اشاره به اعتیاد شدید متهمه به مصرف موادمخدر از نوع شیشه و سابقه دستگیری در پایگاه دوم پلیس آگاهی به اتهام مشابه در 16 مهر سال گذشته اظهار داشت:  در تحقیقات بعمل آمده از محل سرقت مشخص شد که تعدادی از اهالی ساکن در مجتمع‌های محل سرقت  متهمه را در زمان تردد در داخل مجتمع مشاهده کرده اما با توجه به ظاهر آراسته و تردد وی با خودرو پژو پارس سفید رنگ مدل سال  به هیچ عنوان تصور نمی‌کردند که این خانم می‌تواند یک سارق حرفه‌ای باشد ؛ ضمن آنکه ورود متهمه به داخل منازل نیز بدون هرگونه تخریب و یا ایجاد سرو صدا صورت گرفته که این موضوع نیز بعضا باعث گردیده تا برخی از مالباختگان تا زمان حضور کارآگاهان  هیچ اطلاهی از سرقت اموال خود نداشته باشند.

سرهنگ داوود فرد در پایان این خبر گفت: در حال حاضر قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمه جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر محل‌های سرقت در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
۰
۰
از دست بعضی از دخترای این دوره زمونه

نیازمندی ها