شناسایی سارقان اینترنتی در بجنورد

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی سارقان اینترنتی در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت به هیچ عنوان رمزهای بانکی را در داخل گوشی تلفن همراه یا دفترچه یادداشت ذخیره نکنید.
کد خبر: ۵۸۴۲۶۶
شناسایی سارقان اینترنتی در بجنورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) سرگرد"سهیل خاکشور" در این رابطه افزود: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتا با در دست داشتن شکوائیه ای مبنی بر اینکه مبلغی ازحساب بانکی وی به صورت اینترنتی به سرقت رفته است بلافاصله موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت .

وی اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی ضمن بررسی های بعمل آمده و تحقیقات گسترده عاملان سرقت کننده از حساب بانکی شاکی را شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که چندی قبل شاکی در حال مسافرت به شهرستان بجنورد بوده که افرادی اقدام به سرقت تلفن همراه وی می کنند و بعد از تماس شاکی با شماره همراه خودش ، متهمان اظهار می دارند گوشی تلفن همراه وی توسط افرادی دیگر به همراه تجهیزات داخل خودرو به سرقت رفته است.

سرگرد"خاکشور"در ادامه بیان داشت: متهمان از شاکی تقاضای شماره کارت بانکی جهت واریز هزینه گوشی تلفن همراه را می کنند و از طرفی نیز شاکی رمز کارت حساب بانکی را در داخل گوشی مربوطه ذخیره کرده که سارقان به محض وصول شماره کارت و در اختیار داشتن رمز دوم از طریق سامانه بانکی اقدام به سرقت وجه و خرید چند فقره شارژ تلفن همراه می کنند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس فتا موفق شدند متهمان این اقدام مجرمانه را شناسایی و دستگیر کنند .

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به شهروندان توصیه کرد: بعضاً مشاهده می شود افرادی رمز بانکی خود را درون گوشی تلفن همراه یا دفترچه های یادداشت ذخیره کرده که به محض سرقت یا گم شدن، شیادان و بزهکارانی از راه دوستی وارد شده تا به هر دلیلی شماره کارت بانکی را دریافت کنند و با بدست آوردن شماره کارت و رمز داخل گوشی اقدام به سرقت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان نمایند لذا شهروندان موارد ذیل را مدنظر قرار دهند:

1-به هیچ عنوان رمز اول و دوم حساب بانکی را در داخل گوشی تلفن همراه یا دفترچه یادداشت ذخیره نکنید.

2-به صورت مرتب و پی در پی جهت بالابردن امنیت وجلوگیری از سرقت وجه از حساب بانکی رمز حساب بانکی را تغییر دهید.

3- شماره کارت ، رمز اول و دوم حساب بانکی ، اطلاعات محرمانه حساب بانکی افراد می باشد از فاش نمودن یا بروز آنها در نزد دیگران ، حتی با درخواست دیگران جداًخودداری نمایید.


دستگیری سارق اینترنتی در گرگان

رئیس پلیس فتا گلستان اعلام کرد : فردی که با سوء استفاده از اعتماد دوستش، با برداشت غیر مجاز از حساب وی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه می کرد شناسایی و دستگیر شد .

سرهنگ "حبیب اله رجبلی" در تشریح این خبر گفت :در پی دریافت یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی انقلاب شهرستان گرگان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان موضوع به صورت ویژه در دستور کارمأموران پلیس فتا قرار گرفت .

وی ضمن اشاره به تجسس های فنی کاراگاهان پلیس فتا و بررسی های صورت گرفته حساب بانکی شاکی خاطر نشان کرد : مبالغ برداشت شده از حساب به منظور خرید اینترنتی کارت شارژ تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفته بود .

سرهنگ رجبلی تصریح کرد : در ادامه تحقیقات تخصصی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گلستان متهم که یکی از دوستان شاکی بود شناسایی و دستگیرشد ،وی که منکر هر گونه جرمی شده بود پس از مواجه شدن با دلایل و شواهد به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شاکی و خرید شارژ تلفن همراه اعتراف کرد .

رییس پلیس فتا گلستان در خصوص چگونگی دریافت اطلاعات شاکی اظهار داشت : متهم با سوء استفاده از اعتماد شاکی با دریافت اطلاعات و رمز دوم حساب اقدام به سرقت کرده بود .
سرهنگ رجبلی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد از شهروندان خواست، اطلاعات حساب های بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند .
                                                                             

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها