مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی:

کارفرمایان پیک موتوری، ملزم به بیمه پردازی آنها هستند

با وجود ترافیکی که این روزها بلای جان شهرهای شلوغ و پرجمعیت شده است، پیک‌های موتوری نعمتی است که بسته‌های پستی را در بازه زمانی کوتاه‌تر به دست مشتری می‌رسانند، اما از همان زمانی که موتورسیکلت‌‌سوارها، مسئولیت انتقال بسته‌های پستی را بر عهده گرفته‌اند، بحث امنیت پیک موتوری‌ها نیز مطرح بوده است.
کد خبر: ۵۸۲۳۳۲
اعتمادسازی از نوع پیک موتوری

به بیان ساده‌تر، مردم از خود می‌پرسند که آیا سریع‌تر رسیدن بسته پستی، ارزشش را دارد که یک محموله مهم و گرانقیمت را به پیک‌های موتوری بسپارند و اصلا چطور می‌شود به یک موتورسوار اعتماد کرد که بسته‌های پستی را صحیح و سالم به صاحبش تحویل می‌دهد.

با وجود این‌که هنوز هم برخی از پیک‌های موتوری فعال در کلانشهرها، مجوزی برای فعالیت ندارند و حتی برخی شرکت‌های پیک موتوری هم پروانه اشتغال ندارند، اما هنوز هم شرکت‌های پیک موتوری پیدا می‌شوند که تلاش می‌کنند قانونی عمل کنند و به هر نحوی که شده، اعتماد مشتری را جلب کنند.

در تازه‌ترین اقدام این شرکت‌های حمل و نقل در راستای اعتمادسازی بیشتر، اسم، مشخصات و حتی عکس فرد موتورسوار هم در رسید پستی بسته درج می‌شود و درواقع، هم مشتری و هم آن شرکت حمل و نقل می‌دانند که محموله پستی در اختیار کدام پیک موتوری است و بدیهی است که در چنین شرایطی مشتری هم با آرامش خاطر بیشتری مایل می‌شود بسته‌های پستی را در اختیار این‌گونه شرکت‌ها قرار دهد.

این اقدام مثبت می‌تواند به دیگر شرکت‌های حمل و نقل و حتی تاکسی‌سرویس‌ها هم تعمیم پیدا کند و نتیجه آن نیز به نفع مشتری و به نفع شرکت خدمات‌دهنده خواهد بود.

گرچه این اقدام ستودنی از سوی برخی شرکت‌های پیک موتوری، هنوز بین همه شرکت‌های حمل و نقل جا نیفتاده است، اما با توجه به نیاز روزافزون مشتری‌ها برای اعتماد کردن به شرکت‌های حمل و نقل معتبر، شکی نیست که آن دسته شرکت‌های حمل و نقلی در بلندمدت رشد خواهند کرد که برای رعایت احترام و جلب اعتماد مشتری، یک گام جلوتر از همکارانشان حرکت کنند.

امین جلالوند‌ -‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها