بازیگر خروس: نصرت؛ پدری متفاوت است

کد خبر: ۵۸۲۲۸۹
بازیگر خروس: نصرت؛ پدری متفاوت   است

کریم اکبری‌مبارکه در سریال «خروس» که از شبکه دو پخش می‌شود بازی می‌کند. او در این سریال نقش نصرت، پدر خانواده را بازی می‌کند. گرچه نقش او در این سریال جدی است اما در موقعیت‌هایی که قرار می‌گیرد ناخودآگاه بیننده را به خنده وا می‌دارد. او پدر مهربانی است که به روزی حلال تاکید دارد و این مساله را مرتب به افراد خانواده‌اش گوشزد می‌کند. با او درباره سریال گفت‌وگو کردیم.

شما در سریال‌های مختلف نقش پدر را بازی کرده‌اید. وقتی قرار شد نقش نصرت را در سریال «خروس» بازی کنید، چه برداشتی از این شخصیت داشتید؟

نقش نصرت را خیلی دوست داشتم. او شخصیت تک‌بعدی ندارد. نصرت در موقعیت‌های مختلف رفتارهای خاص خودش را دارد و همین مساله این نقش را جذاب کرده است. او پدری مسئولیت‌پذیر، خانواده دوست و مهربان است و روزی حلال برایش اهمیت دارد. گرچه تاکنون نقش پدر را بازی کردم اما این پدر متفاوت است و ویژگی‌های جالبی دارد. تلاش کردم در بازی‌ام این تفاوت را نشان بدهم. نقشم در این سریال پررنگ است اما اگر هم کمرنگ بود باز هم قبول می‌کردم. کوتاهی یا بلندی نقش برایم اهمیت ندارد، آنچه مهم است، اجرای درست نقش است. سعی کردم طبق آنچه متن و کارگردان از من می‌خواهد نقش نصرت را بازی کنم. طبیعی است هر پدری روحیات متفاوت دارد و هیچ کس مثل دیگری نیست. نصرت هم ویژگی‌های جذابی دارد و سعی می‌کند پدر خوبی برای خانواده‌اش باشد.

شما نقش نصرت را جدی بازی می‌کنید اما جالب است او در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرد که ناخودآگاه مخاطب را به خنده می‌اندازد. مثل صحنه‌ای که نصرت همراه خانواده‌اش داخل خودرو ون است و پسرش پیشنهاد می‌دهد که فرار کنند اما نصرت طور دیگری برخورد می‌کند. درباره این صحنه‌ها برایمان بگویید؟

سعید آقاخانی کارگردان از من خواست که دست و پای اضافی برای نقش نزنم تا نقش نصرت طناز شود، بلکه باید جدی بازی می‌کردم. موقعیت‌هایی که برای نصرت و خانواده او پیش می‌آید به ایجاد موقعیت‌های طنز این سریال منجر می‌شود. سریال خروس یک قصه شیرین دارد و همه بازیگران تلاش کردند این فضا را برای مخاطبان تصویری کنند. شما به صحنه فرار نصرت اشاره کردید. در این صحنه نصرت وقتی یک لحظه به پیشنهاد فرزندش اسماعیل (جواد رضویان) فکر می‌کند و این‌که فرار او به چه مشکلاتی منجر می‌شود سر او داد می‌زند و به همسرش، همدم می‌گوید که این چه فرزندانی است که من بزرگ کردم و... تقابل‌های رفتاری نصرت در موقعیت‌های مختلف باعث می‌شود مخاطب از دیدن این صحنه‌ها لذت ببرد.

این تقابل‌ها، بازی شما را دشوارتر نمی‌کرد؟

یکی از کارهای بازیگر بهره بردن از تکنیک‌های بازیگری است. آنچه کار بازیگری را جذاب می‌کند، فراز و نشیب‌های نقش است. اگر کار بازیگری با سختی همراه نباشد دیگر جذابیتی ندارد. دشواری‌های کار همیشه برایم شیرین و لذتبخش است. همین تضادها هم نقش نصرت را جذاب کرده است. سعی کردم از تکنیک‌هایی که در بازیگری یاد گرفته‌ام، استفاده کنم تا بتوانم نقش نصرت را در بیاورم.

در ابتدا بازیگر باید خودش با نقش ارتباط برقرار کند و آن را دوست داشته باشد تا بعد بتواند به بهترین شکل نقش را ایفا کند. نصرت با وجود این‌ که نمی‌تواند هزینه بیمارستان را پرداخت کند، اما سعی می‌کند هر کاری از دستش برمی‌آید در بیمارستان انجام بدهد.

برای دکتر بیمارستان خواستگاری می‌کند. در آشپزخانه کار می‌کند و... از طرف دیگر مرتب نگران خانواده‌اش است که بدون او چه کار می‌کنند. گرچه برخی مواقع با پسرش تندی می‌کند که چرا پول بیمارستان را فراهم نمی‌کند، اما چند ثانیه از عصبانیتش نمی‌گذرد که دوباره مهربان می‌شود. همه این تضادها نقش را برایم جذاب کرده است. خوشبختانه به واسطه فیلمنامه خوبی که داشتیم و هدایت کارگردان موفق شدیم این کار را به سرانجام برسانیم.

سعید آقاخانی چه ویژگی در کار دارد که شما به آن تاکید می‌کنید؟

کار با او خوب و لذتبخش است. آقاخانی همیشه فضای پرنشاطی را در پشت‌صحنه فراهم می‌کند و همین مساله باعث می‌شود بازیگران با انرژی بیشتری کارشان را انجام بدهند. خوشبختانه من این شانس را داشتم که با کارگردانانی کار کنم که خیلی خوب هستند.

بازتاب سریال خروس را در میان مردم چگونه می‌بینید؟

من همیشه با وسیله نقلیه همگانی در سطح شهر رفت و آمد می‌کنم، به همین دلیل از نزدیک در جریان بازتاب‌های مردم از کارهایم هستم. سریال خروس توانسته ارتباط خوبی با مردم برقرار کند. در برخوردهایی که با مردم دارم مرتب به من خسته‌ نباشید می‌گویند. مردم از بازی جواد رضویان خیلی تعریف می‌کنند، او توانسته نظر مردم را جلب کند.

چرا همیشه از وسایل نقلیه همگانی استفاده می‌کنید؟

دلم می‌خواهد از نزدیک با مردم حرف بزنم و بدانم آنها چه انتظاراتی دارند. طبیعی است شخصیت‌هایی را که بازی می‌کنیم از مردم جامعه وام می‌گیریم. خوشحالم که می‌توانم از مردم درس‌های زیادی یاد بگیرم.

شما قبل از این ‌که بازیگری را شروع کنید، دستیار کارگردان و بازیگردان هم بودید. چطور در این سال‌ها بیشتر متمرکز حرفه بازیگری شدید؟

من سال‌های بسیاری دستیار کارگردانانی چون کاظم بلوچی، سیدمجتبی یاسینی و علاءالدین رحیمی بودم. مدتی هم به عنوان بازیگردان و انتخاب بازیگر فعالیت می‌کردم و بازیگرانی را به سینما و تلویزیون معرفی کردم که اکنون حرفه‌ای کار می‌کنند. کار دستیار کارگردانی خیلی دشوار است. به یاد دارم وقتی دستیار کارگردان تاجبخش فنائیان در سریال حجر بن عدی بودم، حجم کار خیلی سنگین بود، اما با وجود گرمای هوا کار را به سرانجام رساندیم. بنابراین در سال‌های اخیر ترجیح دادم بیشتر در زمینه بازیگری متمرکز شوم تا دستیار کارگردانی.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها