با گذشت اولیای دم

قاتل از مرگ گریخت

مرد جوانی که در درگیری خیابانی، اشتباهی مرد میانسالی را در شهریار کشته و در آستانه مجازات مرگ قرار گرفته بود، با گذشت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.
کد خبر: ۵۸۱۹۴۶
قاتل از مرگ گریخت

به گزارش جام‌جم، شامگاه سوم مرداد سال 1390 مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار در غرب استان تهران تماس گرفت و از حمله سه مرد مهاجم به همسایه میانسال‌شان و زخمی شدن او و دو نفر دیگر خبر داد.

در پی این تماس، ماموران به محل حادثه اعزام و متوجه شدند مرد میانسال به دلیل شدت خونریزی جان خود را از دست داده و حال دو نفر دیگر که ـ یکی از آنها پسردایی مقتول و دیگری مرد همسایه‌شان است ـ وخیم است.

ماموران با گزارش موضوع به بازپرس احمدی، کشیک ویژه قتل دادسرا و هماهنگی قضایی، جسد را به پزشکی قانونی و دو مرد زخمی را به بیمارستان انتقال دادند.

کار آگاهان جنایی در تحقیق از همسر مقتول اطلاع یافتند شب حادثه او همراه دختر و یکی از اقوامش در حال بازگشت به خانه بوده که نزدیک خانه‌شان با جسد شوهرش مواجه شده و مرد جوانی هم که چاقو و شوکر به‌دست، نزدیک او و دو مرد زخمی ایستاده بوده به محض دیدن آنها، متواری شده است.

در پی اظهارات همسر مقتول، دو مرد که در این حادثه زخمی شده بودند نیز گفته‌های او را تائید کردند.

با چهره‌نگاری رایانه‌ای از عامل جنایت و همدستانش، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها به نام بهرام دستگیر شد.

ردپای دوست در جنایت

این مرد در بازجویی پلیسی عامل جنایت را یکی از دوستانش به نـــام شهرام معرفی و عنوان کرد دوستش در حال مشاجره و درگیری با چند نفر بوده که اشتباهی مرد میانسالی را که قصد میانجیگری داشته، کشته و دو مرد دیگر را زخمی کرده است.

در پی اظهارات این مرد، عامل جنایت تــحت تعقیب قرار گرفت و پس از چند روز خود را تسلیم پلیس کرد.

اعتراف به قتل اشتباهی

متهم درباره این جنایت گفت: شب حادثه چند نفر از همسایه‌ها با دیدن من و دوستم به من حمله‌ور شده و یکی از آنها با آجر، بینی‌ام را شکست.

من هم به خانه بازگشته و با برداشتن چاقو از دوستم خواستم مرا به محل حادثه ببرد تا از آن مرد انتقام بگیرم.

متهم اضافه کرد: در آن محل در جستجوی آن مرد بودم که با صدای عربده‌کشی‌هایم همسایه‌ها از خانه‌هایشان خارج شدند. در حالت مستی به مردم حمله و سه نفر را زخمی کردم و با ایجاد رعب و وحشت برای اهالی متواری و روز بعد مطلع شدم یکی از آنها مرده است. تازه فهمیدم او را اشتباهی کشته‌ام.

مرگ در انتظار متهم

در پی اظهارات متهم به قتل، او پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد. پرونده وی نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و متهم در شعبه اول دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

نجات از مجازات قصاص

با اعتراض متهم، پرونده وی به دیوان‌عالی کشور ارسال شد و در حالی که چند روز پیش قرار بود حکم قصاص وی تائید و اجرا شود، خانواده عامل جنایت پس از توافق با اولیای دم موفق شدند به شرط پرداخت دیه، رضایت آنها را جلب کنند و به این ترتیب عامل جنایت که در یک قدمی مرگ قرار داشت، با گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافت و از جنبه عمومی جرم ارتکابی در دادگاه محاکمه و به 10 سال حبس که چهار سال آن به صورت تعلیقی است، محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مسعود از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
نمیدونم چی بگم ایا حماقت نیست كه این جنایت كارها بخشیده بشن ایا كسی كه مشروب میخوره و در كوچه و خیابان عربده كشی میكنه و مردم رو با چاقو به قصد كشت مجروح میكنه و یك بیگناه رو روانه گور میكنه باید بخشید و به صرف پرداخت مشتی پول به اولیای دم مجدد به اغوش ارازل و اوباش عزیز برگرده و روز از نو روزی از نو نتیجه اینكه واقعا برای این مردم متاسفم
محمد
Australia
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
اقا مسعود امكان داره یارو درس عبرت بگیره و توبه كنه
كرار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
حداقل 20 سال زندان
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
واقعا بخشیدن این جنایتكاران كه هیچ وقت متنبه نمی شوند اشتباه محض است.كاش اولیای دم میدانستند....

نیازمندی ها