مصر، همچنان صحنه صف آرایی موافقان و مخالفان

فریاد حامیان و مخالفان دولت مصر همچنان در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور ،طنین انداز است.موافقان مرسی با ادامه حضور در میدان رابعه عدویه و مخالفان در میدان تحریر قاهره ،شعارهای روزهای گذشته خود را تکرار می کنند.هزاران تن از زنان مصری در اعتراض به کشته شدن شش زن در ناآرامی های روز جمعه در شهر منصوره ، به سوی وزارت دفاع راهپیمایی کردند.
کد خبر: ۵۸۱۶۰۰
مصر، همچنان صحنه صف آرایی موافقان و مخالفان

به گزارش واحد مرکزی خبر، تظاهرکنندگان در اسکندریه به سمت مقر کنسولگری آمریکا در این شهر راهپیمایی کردند و با آتش زدن پرچم آمریکا ، ‌واشنگتن را طراح سناریوی تحولات کنونی مصر خواندند.

حازم بَبلاوی، نخست وزیر موقت مصر، خواهان وفاق وگفتگوی ملی شد.او یک روز بعد از تشکیل کمیسیون اصلاح قانون اساسی گفت: اگر اختلافات ادامه پیدا کند، تدوین قانون اساسی معنایی ندارد.

اما در حالی که تجمعات اعتراضی در بخش های دیگر قاهره و اسکندریه ادامه دارد، دولت موقت، اولین جلسه اش را برگزار کرد.

کمیسیون اصلاح قانون اساسی مصر هم تشکیل شد، اما ببلاوی، نخست وزیر موقت گفت:  قانون اساسی ایی که در میانه اختلافات، تصویب شود، کارساز نخواهد بود.

او از همه گروه ها خواست به جای تجمعات خیابانی به وفاق ملی توجه کنند.

دردرگیری های یکشنبه شب و صبح امروز میان هواداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در شهر سوئز در شرق قاهره  دست‌کم 45 نفر زخمی شدند.

شاهدان گفتند: هواداران و مخالفان  محمد مرسی  دیشب در شهر سوئز با سلاح های سرد ، سنگ و بمب های دست ساز و آتش زا  با هم درگیر شدند.

همچنین اوضاع در منطقه سینا  نیز بحرانی است.شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: افسران و فرماندهان پلیس مصر در سینا شایعات درباره فرار از منطقه سینا را تکذیب کردند.

یک منبع امنیتی مصری گفت: سرکرده تکفیریها در منطقه سینا به نام مصطفی عطا دستگیر شد.

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: در حمله به یک کمین در رفح در سینا شش نظامی ارتش مصر از جمله یک افسر زخمی شدند.

دادستان کل و قاضی بازپرس مصر صدور حکم حبس پانزده روزه مرسی را تکذیب کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر هدف از انتشار خبر بازداشت پانزده روزه محمد مرسی به منظور بازجویی از وی به اتهام جاسوسی را تحریک افکار عمومی مصر دانست.

شبکه العربیه اعلام کرد: گروه های مسلح با استفاده از گلوله های آر پی چی ، پنج مرکز امنیتی را در العریش مصر هدف قرار دادند.نیروهای امنیتی مصر پنج نفر را به اتهام دست داشتن در حملات به پاسگاه های پلیس در شهر العریش بازداشت کردند.

در حمله طرفداران محمد مرسی به گروههای انقلابی مصر در شهر سوئزهجده نفر زخمی شدند.همچنین جسد جوان مصری که آثار شکنجه بر روی آن به چشم می خورد در میدان رابعه العدویه کشف شد.

از سوی دیگر ارتش مصر با صدور بیانیه ای تاکید کرد بیش از این ادامه حملات به ارتش و پلیس در منطقه سینا را تحمل نخواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
احتمالا حالا دیگه مردم مصر به روزهای قبل انقلاب و رهبری حسنی مبارك دلشان تنگ شده،این تاوان ندانم كاری یك ملته!! كجا رفت آقایی جهان عرب؟!

نیازمندی ها