درگیری موافقان و مخالفان مرسی در قاهره

درگیری میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در مناطق مختلف از جمله جیزه و دقهیلیه این کشور همچنان ادامه دارد .
کد خبر: ۵۸۰۳۱۵
درگیری موافقان و مخالفان مرسی در قاهره

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، طرفداران اخوان المسلمین نیمه شب گذشته با مخالفان خود در راهپیمایی به سوی مقر امنیت ملی در قاهره درگیر شدند که طی آن چند نفر زخمی شدند.

درگیریهای مشابهی نیز در  الجیزه و دقهیلیه روی داد که بنا به گفته خبرنگار المیادین دهها زخمی درپی داشته است.

در حالیکه تحصن طرفداران اخوان المسلمین در میدان رابعه العدویه ادامه دارد دهها نفر از مخالفان نیز با برپایی تظاهراتی به سوی سفارت آمریکا در قاهره حرکت کردند تا مخالفت خود را با دریافت کمک مالی از آمریکا اعلام نمایند. این درحالی است که امضاهایی در مخالفت با دریافت این کمکها در حال جمع آوری است.

 ائتلاف ملی «حمایت از مشروعیت  و مخالفت با کودتا » در مصر خواستار تظاهرات میلیونی در حمایت از محمد مرسی شد .

 این ائتلاف برپایی تظاهرات امروز را  در محکومیت کودتا و کشته و زخمی شدن صدها نفر   در دوشنبه گذشته ؛ خواستار شد .

این ائتلاف اعلام کرد ادامه سیاست قتل عمدی توسط نیروهای پلیس و باندهای چماقدار را علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو  که برای مخالفت با کودتا به خیابانها آمده اند ؛  نخواهد پذیرفت .

این ائتلاف اعلام کرد طرحی تروریستی به رهبری افسران امنیتی دولت  که بار دیگر با انگیزه انتقامجویی از مردم   به عرصه آمده اند ، در جریان است .

در همین حال شب گذشته تظاهراتی در قاهره و برخی مناطق در حمایت از محمد مرسی همزمان با ادامه تحصن در میدان رابعه العدویه برگزار شد .

 ریاست جمهوری مصر اعلام کرد عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر تماسهایی را با گروه اخوان المسلمین برای مشارکت در آشتی ملی برقرار کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، اخوان المسلمین نیز اعلام کرده است آشتی ملی زمانی معنا پیدا خواهد کرد که کودتای نظامی متوقف شود .

 سخنگوی جنبش اخوان المسلمین روز چهارشنبه گفت چهره های شاخص این جنبش با کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قاهره دیدار می کنند.

جهاد الحداد سخنگوی اخوان گفت اشتون با عمرو دراج و محمد بشر که سمت های کابینه ای را در دولت محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده در اختیار داشتند دیدار می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها