مشاور عالی سازمان سنجش درباره وضع آماری داوطلبان حاضر و غایب در جلسه آزمون سراسری سال ۹۲ به تفکیک جنسیت نیز گفت: از مجموع داوطلبان حاضر در جلسه آزمون امسال، ۵۵۰ هزار و ۳۳۹ نفر (حدود 59.8 درصد) زن و ۳۶۹ هزار و ۸۰۱ نفر (حدود 40.2 درصد) مرد بودند.
کد خبر: ۵۸۱۰۹۱

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع ۱۶۳ هزار و ۳۷۱ داوطلب غایب در جلسه آزمون سراسری سال ۹۲ نیز تعداد ۹۳ هزار و ۴۵۳ نفر (حدود 57.2 درصد) زن و ۶۹ هزار و ۹۱۸ نفر (42.8 درصد) مرد بودند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ضمن ارائه آمار داوطلبان حاضر و غایب آزمون سراسری امسال به تفکیک گروه‌های آزمایشی پنجگانه اظهار کرد: از مجموع ۲۵۱ هزار و ۹۵۶ داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۲۱۸ هزار و ۲۱۷ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و ۳۳ هزار و ۷۳۹ نفر غیبت داشتند و به عبارت دیگر، 86.61 درصد داوطلبان این گروه در جلسه امتحان حاضر و 13.39 درصد آنان غایب بودند.

وی یادآور شد: از مجموع ۵۰۷ هزار و ۵۷۵ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی نیز ۴۳۷ هزار و ۳۲۷ نفر (معادل 86.16 درصد) در جلسه آزمون حضور داشتند و ۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر (معادل 84.13 درصد) به سرجلسه نیامدند.

توکلی آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در گروه آزمایشی علوم انسانی را ۲۹۷ هزار و ۶۵۵ نفر ذکر کرد و گفت که تعداد ۲۴۶ هزار و ۸۴۷ نفر (معادل 82.93 درصد) از این افراد در جلسه آزمون حاضر شدند و ۵۰ هزار و ۸۰۸ نفر (معادل 17.7درصد) از آنها غایب بودند.

وی به تعداد ۱۵ هزار و ۴۷۷ نفر به عنوان داوطلبان واقعی گروه آزمایشی هنر اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ده هزار و ۵۷۹ نفر (68.35 درصد) در جلسه آزمون حضور یافتند و 4898 نفر (31.65 درصد) نیز غیبت داشتند.

توکلی با یادآوری این‌که تعداد ۳۱ هزار و ۵۹۵ نفر داوطلب از گروه‌های آزمایشی ۱، ۲، ۳ و ۵ علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی ۴) نیز اعلام کرده بودند، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۳ هزار و ۹۲۵ نفر علاوه بر آزمون گروه آزمایشی اصلی خود در جلسه آزمون گروه هنر نیز شرکت کردند و تعداد 7670 نفر آنها غیبت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها