شش عضو باندی که با دزدیدن خودرو‌های شاسی بلند و گرانقیمت، آنها را به قیمت ناچیز در نقطه صفر مرزی می‌فروختند، با عملیات ویژه ماموران انتظامی شهرستان پردیس در شرق استان تهران بازداشت شدند.
کد خبر: ۵۸۰۸۷۵
تعقیب سارقان خودرو‌های گرانقیمت تا نقطه صفر مرزی

سرهنگ رستگاری، رئیس پلیس شهرستان پردیس در شرق استان تهران در این باره به جام‌جم گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در ارتباط با سرقت یک دستگاه خودروی گرانقیمت وی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه معلوم شد مالباخته خودروی چند صد میلیونی در محلی خلوت پارک کرده بوده که سارق یا سارقان آن را سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس شهرستان پردیس اضافه کرد: با شروع تحقیقات، ماموران اطلاع یافتند خودرو از سوی اعضای باندی که در زمینه سرقت خودروهای گرانقیمت فعالیت دارند، دزدیده شده است.

سرهنگ رستگاری تصریح کرد: با به دست آمدن این سرنخ، ماموران محل‌های مختلف شهر را کنترل و سارق که با خودروی سرقتی قصد خروج از شهر را داشت، دستگیر کردند.

شناسایی باند بزرگ سرقت

فرمانده انتظامی پردیس اضافه کرد: با دستور قضایی و آغاز تحقیقات از متهم، وی اعتراف کرد عضو یک باند از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است که با ربودن خودرو‌های شاسی بلند و گرانقیمت، آنها را به استان‌های شرقی کشور منتقل کرده و در نقطه صفر مـــرزی هر دستگاه خودرو را پنج تا ده میلیون تومان می‌فروشند.

سرهنگ رستگاری عنوان کرد: در پی این اعتراف، یک تیم ویژه از ماموران دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند و طی عملیاتی گسترده در پردیس، کرج و یکی از شهر‌های مرزی در استان سیستان و بلوچستان پنج عضو دیگر این باند را نیز دستگیر و به پلیس آگاهی پردیس منتقل کردند.

رئیس پلیس شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: متهمان به چند فقره سرقت خودرو‌های گرانقیمت و فروش آنها به قیمت‌های ناچیز اعتراف کردند.

وی با اشاره به شگرد این باند سرقت گفت: شش سارق تبهکار که از متهمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو هستند با کمین در محله‌های مختلف و شناسایی خودرو‌های گرانقیمت که تجهیزات ایمنی نداشت، این خودرو‌ها را سرقت و به شهر‌های مرزی منتقل می‌کردند.

وی یادآور شد: با دستور قضایی، تحقیق از متهمان ادامه دارد.

سرهنگ رستگاری با هشدار به مالکان خودروها، از آنها خواست خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و از قرار دادن مدارک خودرو در وسیله نقلیه خودداری کرده و اگر قصد توقف طولانی‌مدت دارند، از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند.

ناصر صبوری - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Netherlands
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
۰
۰
من سرباز بودم در یكی از مناطق صفر مرزی در شرق كشور ، خودروهای شاسی بلند و وانت های تویوتا بازار بسیار گرمی برای خرید و فروش در نقاط مرزی شرق كشور دارند و بیشتر آنها هم سرقتی هستند با نازلترین قیمت به فروش می رسد ، در مشهد شما اگر یك تویوتا وانت داشته باشید شك نداشته باشید كه خودروی شما تحت نظر سارقان خواهد بود یا خودروهای شاسی بلند تویوتا خیلی سریع سرقت خواهند شد و خیلی سریع به منطقه مرزی انتقال داده خواهد شد ، بازار افغانستان تشنه خودروهای شاسی بلند است

نیازمندی ها