مدیرعامل شرکت کنترل کیفینت هوای تهران با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبنی بر این که این شرکت همچنان تأمین کننده بنزین پالایشگاه هاست گفت: از آنجایی که پتروشیمی ترکیباتی مانند بنزن ، تولوئن و زایلن که سرطان زاست تولید می کند؛ این بدان معنی است که وزارت نفت رسماً اعلام کرده که از ترکیبات سرطان زا به عنوان افزودنی سوخت استفاده می کند.
کد خبر: ۵۷۷۸۷۱
استفاده از ترکیبات سرطان زا در سوخت

یوسف رشیدی با بیان این مطلب افزود: شاید افزودن چنین ترکیباتی موجب احتراق بهتر سوخت و بنزین شود اما در تمام دنیا استفاده از آنها به دلیل مشکلاتی که برای سلامت مردم به بار می آورد به عنوان افزودنی به سوخت و یا اکتان افزا ممنوع است.

رشیدی اظهار داشت: البته اینکه در سوخت و بنزین این مواد سرطان زا وجود دارد بار ها از سوی کارشناسان ومتخصصان هشدار داده شده که هرگز وزارت نفت زیر بار آن نمی رفت اما بر اساس گفته های مدیرعامل شرکت پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران این بار رسماً اعلام کرده اند که پالایشگاه ها هم اکنون اکتان افزای بنزین را از پتروشیمی می گیرند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: البته ممکن است منظور مسئولان وزارت نفت از اکتان افزا و کمک کننده به سوخت ماده ای دیگر غیر از این حلال های صنعتی و ترکیبات سرطان زا باشد که هیچ نامی از آن برده نشده است.

به اعتقاد وی، مسئولان وزارت نفت باید به افکار عمومی توضیح دهند که از چه محصولی از پتروشیمی ها که غالباً در تمام دنیا حلال های صنعتی تولید می کنند به عنوان افزودنی به بنزین استفاده می شود و تا چه اندازه سلامت مردم در نظر گرفته می شود.

روز گذشته مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران گفته است  شرکت پالایش و پخش هنوز تصمیم تازه ای را مبنی بر عدم نیاز به دریافت بنزین از پتروشیمی ابلاغ نکرده و هم اکنون میزان تحویل بنزین به پالایش و پخش تغییر نکرده است.

پیش از این معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفته بود : برای این که کمکی برای پالایشگاه اراک داشته باشیم اکتان افزا را از پتروشیمی برای احتیاط می گیریم. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
۰
۰
عیب نداره بابا تو مملكت ما كه جون ادمیزاد مهم نیست !این همه ریز و درشت گرد یه بنزن هم روش

نیازمندی ها