مرد رومانیایی که با گرفتن مرخصی از زندانی در کشور ترکیه گریخته و تحت تعقیب پلیس این کشور بود، از سوی پلیس اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا در تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۷۴۵۶

به گزارش جام‌جم، روز شنبه پانزدهم تیر ماه یک مرد رومانیایی با حضور در سفارتخانه‌ای در تهران قصد خروج از ایران و بازگشت به کشورش را داشته که ماموران در بررسی گذرنامه وی متوجه شدند تصویر الصاقی به گذرنامه، متعلق به فرد دیگری است که در ادامه معلوم شد او یک زندانی فراری از کشور ترکیه است و نام وی به عنوان متهم فراری در سیستم پلیس ترکیه ثبت شده است.

با اطلاعات به دست آمده، متهم بازداشت وبه اداره مهاجرت و اتباع خارجی ناجا منتقل شد.

پس از اظهارات ضد و نقیض متهم، تحقیق در این باره ادامه یافت تا سرانجام وی اعتراف کرد یک متهم فراری بوده و غیرقانونی وارد ایران شده است.

متهم زندانی تحت تعقیب بود

در ادامه مشخص شد این مرد رومانیایی به اتهام نزاع و زخمی کردن یک مرد، از سوی پلیس ترکیه زندانی و در دادگاه این کشور به ده سال حبس محکوم شده، اما پس از گذراندن شش سال از محکومیت خود با گرفتن مرخصی آزاد شده و دیگر به زندان بازنگشته و تحت تعقیب پلیس کشور ترکیه بوده است.

بنابر این گزارش، بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران، با توجه به این که زندانی فراری یک تبعه خارجی است و در کشور دیگری مرتکب جرم شده، دستور اخراج او را از ایران صادر کرد و قرار شد وی به کشور ترکیه منتقل و تحویل پلیس این کشور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها