24 سال حبس در انتظار اعضای باند کمپ وحشت

با تائید حکم 24 سال حبس برای 9 عضو باندی که با جعل عنوان پلیس و ربودن افراد و انتقال به یک کمپ غیرمجاز در تهران از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، پرونده این محکومان به اجرای احکام دادسرای ناحیه 2 تهران ارسال شد.
کد خبر: ۵۷۷۱۲۸
24 سال حبس در انتظار اعضای باند کمپ وحشت

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان سال 1389 ماموران کلانتری 140 باغ فیض تهران با اطلاع از زندانی بودن هفت مرد در یک کمپ غیرمجاز در محله فرحزاد، به محل اعزام شده و این افراد را نجات داده و به مرکز پلیس منتقل کردند. افراد نجات یافته در تحقیقات گفتند از سوی ماموران قلابی در مناطق مختلف تهران ربوده و به کمپ وحشت منتقل شده‌اند.

در ادامه مشخص شد، آدم‌ربا‌ها در قبال آزادی این افراد از خانواده‌هایشان مبالغی پول گرفته بودند اما همچنان آنها را در کمپ نگهداری می‌کردند. با شکایت این افراد و تشکیل پرونده‌ای در شعبه 12 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2، پرونده در اختیار مرکز پلیس قرار گرفت. در ادامه تحقیقات 9 نفر که اعضای یک باند بودند دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شدند.

اعتراف متهمان

متهمان در بازجویی اعتراف کردند، با جعل عنوان پلیس،مردم را در مناطق مختلف تهران ربوده و آنها را کتک زده و به کمپی غیرمجاز معروف به کمپ وحشت انتقال و شکنجه می‌دادند.

همچنین در قبال آزادی این افراد طی چند مرحله از خانواده‌هایشان اخاذی اما برخی آنها را پس از چند ماه آزاد کرده‌اند. با اعتراف اعضای این باند، پرونده آنها چندی پیش با صدور کیفرخواست به شعبه 1175 دادگاه جزایی مجتمع قضایی قدس تهران ارسال شد و 9 متهم در این ارتباط محاکمه شدند.

حبس در انتظار متهمان

طبق احکام صادره از سوی قاضی دادگاه، دو متهم پرونده به نام‌های سعید و داوود به اتهام آدم‌ربایی هرکدام را به تحمل پنج سال حبس، داریوش و جلال به همین اتهام هر یک به تحمل 18 ماه حبس تعزیری و میثم به تحمل یک سال حبس و متهم دیگر به نام غضنفر به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین سعید و داوود به اتهام نگهداری غیرمجاز افراد ربوده شده هر کدام به دو سال حبس تعزیری و جلال و داریوش نیز به اتهامی مشابه به تحمل 91 روز حبس و میثم نیز به پرداخت شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند. محکومیت چهار نفر از آنها نیز پرداخت رد مال به شاکیان، 91 روز حبس برای هر یک از آنها و 50 ضربه شلاق بود.

تعدادی از آنها نیز بابت ایراد ضربه بدنی به برخی شاکیان، به پرداخت دیه محکوم شدند. از بابت جنبه عمومی جرم، نیزهر یک از متهمان به نام‌های داوود، سعید، داریوش و جلال به تحمل 91روز حبس و دیگر متهم پرونده به نام میثم، به پرداخت سه میلیون ریال جریمه نقدی بدل از حبس و حسن، فرشید و علیرضا هر کدام به تحمل 10 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به این ترتیب با توجه به اعتراض نداشتن متهمان به احکام صادره، این آرای قضایی از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید و روز گذشته به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
۰
۰
چهقدر حكمشون سنگین بود!!! حتما چند روز دیگه هم همشون عف میخورندو بعد هم روز از نو روزی از نو
علی
Germany
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
۰
۰
زحمت می كشید با این احكام. 10 ماه حبس -91 روز حبس -18 ماه حبس-2 سال حبس- واقعا خنده داره. متاسفم برای جرمی به این بزرگی اینجور احكام صادر می شه.
م ر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
۰
۰
واقعاً این احكام ضعیف است چه كسی می تونه ضربه های روحی این گروگان ها رو جبران كنه این حكم فقط اراذل رو جسور تر و آزادتر می كنه تا راه بیفتن و هر غلطی رو مرتكب بشن

نیازمندی ها