به خاطر تعلق رئیس‌جمهور منتخب به طبقه روحانیت، اولین سفر حسن روحانی به قم بعد از انتخابات ریاست جمهوری در پنجشنبه گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۷۶۷۷۵

سایت حوزوی «مباحثات» که عنوان «مجله فکری تحلیلی حوزه و روحانیت» را بر خود نهاده است، در تحلیلی قابل تامل به حواشی معنادار این سفر پرداخته است؛ حواشی جالبی که بیشتر از رسانه، برای خود روحانیون و علما قابل درک و تفسیر است.

اولین حاشیه جالب این بود که سفر روحانی به قم بدون حضور خبرنگاران برگزار شد تا فضای اعتمادآفرین و البته جدی‌تری بین رئیس‌جمهور منتخب و مراجع به‌وجود بیاید و حاشیه‌ای خارج از اراده طرفین ایجاد نشود.

حاشیه دوم هم حضور رئیس‌جمهور منتخب در «دبیرخانه مجلس خبرگان در قم» بود.

سایت حوزوی مباحثات به همراهان رئیس‌جمهور منتخب هم توجه نشان داده و نوشته است: همراهان روحانی در این دیدارها حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و حجت‌الاسلام حسین نمازی یکی از اعضای جوان مجلس خبرگان بودند.

دیدار نکردن حسن روحانی با مراجع و علمای منتسب به جریان اصلاحات مانند آقایان صانعی و بیات هم حاشیه دیگر اولین سفر رئیس‌جمهور منتخب به قم بود.

تحصن با مادر در حال احتضار

محوطه نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور یکی از مکان‌های اعتراض، دادخواهی و بیان مشکلات مختلف از سوی شهروندان است. اما در دو روز گذشته، سایت‌های خبری با انتشار چند عکس گزارش داده‌اند یک تحصن عجیب و غیرمتعارف در خیابان پاستور انجام شده است.

ساکنان و مراجعان به نهاد ریاست جمهوری شاهد پیرزنی در حال احتضار بودند؛ در حالی که دو پسرش او را با تشک و سرم به گوشه خیابان پاستور آورده بودند. ظاهرا قصد پسران پیرزن این بوده که تا با نشان دادن وضع وخیم مادر، حساب مالی‌شان با یکی از نهادها (موزه فرش) را تسویه کنند!

فروش 8 سال دوندگی به یک سال گرانی

روز پنجشنبه، دکتر محمود احمدی‌نژاد هم برای افتتاح چند طرح عمرانی به قم سفر کرد. اما سفر احمدی‌نژاد حواشی متفاوتی با سفر حسن روحانی داشت. حاشیه‌های خاص سفر احمدی‌نژاد به قم را می‌توان از پلاکاردها و شعارنویسی حامیان و هوادارانش دریافت. پلاکاردهایی با این مضمون که «تنها آمدی، تنها جنگیدی، تنها ماندی و تنها خواهی رفت»، «بعدها می‌فهمند که مردمی‌نژاد که بود و دلشان برای او تنگ می‌شود»، «هشت سال دوندگی‌ات را به یک سال گرانی فروختیم»، «دستت نمک نداشت» و ...

در اجتماع حامیان احمدی‌نژاد همچنین ویژه‌نامه نشریه «کوثر عدالت» با عکس‌های متنوعی از احمدی‌نژاد بین حضار پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها