نمایشگاه قرآن از امروز درهای خود را به روی علاقه‌مندان می‌گشاید

افتتاح نمایشگاه قرآن در 40 بخش

بیست و یکمین نمایشگاه قرآن، عصر روز گذشته رسما افتتاح شد و از امروز درهای خود را به روی علاقه‌مندان می‌گشاید. نمایشگاه امسال در 40 بخش برگزار می‌شود که از این میان 12 بخش جدید به نمایشگاه افزوده شده است.
کد خبر: ۵۷۶۷۶۵

به گزارش جام‌جم، عصر گذشته بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان قرآنی کشور در مصلای امام خمینی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، از سال‌ها تلاش سید‌قاسم موسوی‌قهار، ادعیه‌خوان معروف کشور تجلیل شد و او آخرین آثار ضبط شده‌اش را که دعا‌های سحر و ابوحمزه ثمالی است به رئیس‌جمهور تقدیم کرد.به خواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرداختن به سبک زندگی قرآنی، امسال نمایشگاه با شعار «سبک زندگی قرآنی» برگزار می‌شود.بیست و یکمین دوره نمایشگاه قرآن با حضور حدود ده کشور جهان در 40 بخش برگزار می‌شود که از بین بخش‌های نمایشگاه، 12 بخش جدید است و برای اولین بار به نمایشگاه اضافه شده است.

محمد انصاری‌راد، قائم‌مقام نمایشگاه به جام‌جم گفت: نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته 90 درصد تغییر ساختاری و محتوایی دارد.او یکی از بخش‌های جدید نمایشگاه امسال را «دولت قرآنی» عنوان کرد و افزود: در این بخش رویکرد تمامی دولت‌های جمهوری اسلامی به قرآن بررسی می‌شود.قائم‌مقام نمایشگاه از ارائه «سبک زندگی جهانی» به عنوان یکی دیگر از بخش‌های جدید نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال بخش مشاوره مذهبی، مشاوره بالینی و تربیت و خانواده به صورت متمرکز ارائه خواهد شد.

انصاری‌راد از انتقال بخش «حجاب و عفاف» به زیرزمین مصلی و ارائه این بخش به صورت مستقل خبر داد و گفت: در شبستان مصلی امسال بخش‌های متنوعی ارائه خواهد شد.

به گفته او، بخش‌های «بیداری اسلامی»، «فرهنگ ملل» و «رهیافتگان» امسال با رویکرد متفاوتی در مقایسه با قبل ارائه می‌شود. رهیافتگان بخشی است که در آن به معرفی کسانی که از سایر ادیان به دین مبین اسلام گرویدند، می‌پردازد.قائم‌مقام نمایشگاه قرآن درباره حضور کم کشورهای دیگر گفت: این تعداد کشور در نمایشگاه حضور فیزیکی دارند، اما آثار سایر کشورها نیز در نمایشگاه بیست و یکم عرضه خواهد شد.

بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند برگزاری 20 برنامه شعر و ادب و برپایی کارگاه‌های هنری و غرفه‌های تجسمی از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن امسال است که انصاری راد از آنها خبر داد. این برنامه‌ها و نمایشگاه‌های جنبی ممکن است در قالب برنامه‌هایی مجزا با حضور صاحب نظران در طول ایام نمایشگاه افتتاح شوند.

همچنین به گفته او، در نمایشگاه قرآن چند مراسم رونمایی کتاب برگزار و جزئیات آن بزودی اعلام خواهد شد.

رضا سلامت‌پناه، مدیر نظارت و ارزشیابی بیست و یکمین دوره نمایشگاه قرآن و مشاور محتوایی این رویداد فرهنگی و مذهبی نیز به خبرنگار ما گفت: نمایشگاه قرآن برخلاف سایر نمایشگاه‌های کشور که موضوع‌محورند، نمایشگاهی قالب‌محور است. دیگر نمایشگاه‌های کشور بخصوص در حوزه فرهنگ، مانند نمایشگاه کتاب یا رسانه‌های دیجیتال، قالب‌های مختلف را در برمی‌گیرد، اما در نمایشگاه قرآن قالب قرآن است و در این قالب محصولات مختلف همچون محصولات دیداری، شنیداری و آثار فرهنگی عرضه می‌شود.او هدف از نمایشگاه قرآن را عرضه پیام‌های مختلف قرآنی به منظور الفت و انس بیشتر با این کتاب آسمانی برشمرد و گفت: ما در ایام ماه مبارک رمضان در نظر داریم مجموعه فعالیت‌هایی را انجام دهیم که نتیجه‌اش انس با قرآن است.سلامت‌پناه ادامه داد: نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که اگر بازدیدکنندگان از اول تا آخر نمایشگاه حرکت کنند، سبک زندگی قرآنی را در بخش‌های مختلف می‌بینند.اواسط هفته گذشته سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری نمایشگاه قرآن گفته بود: یکی از برنامه‌های نمایشگاه امسال، اهدای قرآن کریم است و تلاش می‌کنیم در این نمایشگاه به صورت رایگان این کتاب آسمانی را به عموم مردم اهدا کنیم، همچنین از کسانی که قرآن‌هایی در منازل دارند که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، درخواست می‌کنیم با اهدای قرآن‌ها سایر مردم را هم از این نعمت بهره‌مند کنند.بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که روز گذشته در مصلی آغاز به کار کرد، تا بیست‌وششم رمضان به مدت یک‌ماه برگزار خواهد شد و با حضور حسن روحانی رئیس دولت یازدهم پایان می‌پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها