معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به توزیع دانشجویان خارجی در بین دانشگاه‌های مختلف کشور، گفت: حدود 7 هزار دانشجوی افغانی در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۶۶۸۶
حضور 7 هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های کشور

حسین نادری‌منش در پاسخ به این سوال که چرا دانشجویان خارجی دانشگاه بین‌المللی قزوین کاهش یافته‌ و بیشتر دانشجویان افغان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، گفت: دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور کاهش نیافته‌اند بلکه در میان دانشگاه‌ها به طور متناسب توزیع می‌شوند و اینکه دانشجویان افغان در دانشگاه بین‌المللی قزوین بیشتر از دانشجویان سایر کشورهای خارجی هستند به دلیل حضور بیشتر مهاجران افغان در کشور ما است.

وی افزود: دانشجویان افغان بر زبان فارسی به خوبی مسلط هستند و جمعیت افغان حاضر در کشور نیز بیشتر از مهاجران سایر کشورها است، به همین دلیل دانشجویان افغان حاضر در دانشگاه‌ها بیشتر هستند.

نادری‌منش با اشاره به حضور چندین میلیون مهاجر افغان و حدود 7 هزار دانشجوی افغان در کشور، عنوان کرد: برخی دانشجویان افغان حاضر در دانشگاه‌ها نیز نسل دوم مهاجران افغان هستند که از طریق کنکور وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: برخی دانشجویان خارجی از خارج از کشور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند و برخی از آن ها از طریق کنکور سراسری کشورمان به دانشگاه‌های ایران راه می‌یابند و نسبت آن‌ها نیز متفاوت است که به طور متناسب بین دانشگاه‌ها توزیع می‌شوند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها