یک پزشک آمریکایی استخوان های بازوی یک سرباز چریک ویت کنگ را که در جریان جنگ ویتنام بریده شده بود پس از گذشت 47 سال از این واقعه به او بازگرداند.
کد خبر: ۵۷۶۰۰۷
دریافت استخوان بازوی بریده  پس از 47 سال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، سام اکسلراد پزشک آمریکایی روز دوشنبه به خانه نگوین کوانگ هونگ در شهر آن خه در استان جیالای ویتنام رفت تا استخوانهای بازوی او را که هنوز به هم متصل بودند پس از 47 سال به چریک سابق ویت کنگ باز گرداند.

سام اکسلراد گفت: من نگهبان این بازو بودم. از اینکه توانسته ام پس از گذشت سال ها سرانجام آن را به صاحب اصلی اش باز گردانم بی نهایت خوشحالم.

نگوین کوانگ هونگ در سال 1966 در بحبوحه جنگ ویتنام بیهوش به بیمارستان نظامی آمریکایی که سام اکسلراد به عنوان پزشک در آن خدمت می کرد، انتقال یافته بود. هونگ که دستش مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود دچار قانقاریا شده و چاره ای جز قطع دست او از ناحیه بازو نبود.

سام اکسلراد افزود: وقتی بازوی اسیر ویت کنگ را قطع کردم ، پزشکان ما گوشت آن را جدا کرده و استخوان ها را به کمک سیم به یکدیگر متصل کردند و آن را به عنوان یک یادگار جنگی به من دادند.

وی افزود: زمانی که شش ماه بعد ویتنام را ترک کردم ، بازو را دور نیانداختم، آن را در چمدان گذاشتم و به خانه بردم و در تمام این سال ها آن را در منزلم نگهداری کردم.

بیش از چهار دهه بعد اکسلراد به ویتنام بازگشت و توانست هونگ را زنده پیدا کند. او با پشت سر گذاشتن مشکلات عدیده و ماهها مذاکره با مقامات سفارت ویتنام در ایالات متحده و مقامات آمریکایی حمل و نقل موفق شد بازو را به هونگ بازگرداند.

سام گفت: من اجازه نداشتم بازو را در ساک دستی ام در هواپیما حمل کنم ناگزیر آن را چمدان گذاشته و به قسمت بار سپردم.

نگوین کوانگ هونگ 74 ساله چریک سابق و پدر هفت فرزند از یافتن استخوان های بازوی بریده شده اش بسیار خوشحال شد.



او گفت: این استخوان ها نشاندهنده شرکت من در جنگ و فداکاری در راه کشورم است. من آنها را در ویترینی در خانه ام نگهداری خواهم کرد.

نگوین که پرونده های نظامی اش گم شده اند امیدوار است با ارائه این بازو به عنوان جانباز جنگی شناخته شده و مقام و مستمری که ارتش ویتنام از او دریغ کرده است در موردش برقرار شود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها