با سرمایه گذاری خیران؛

1500 مدرسه نیمه تمام تکمیل می شود

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت:حدود 1500 مرکز آموزشی نیمه تمام در کشور با استفاده از سرمایه گذاری خیران مدرسه ساز تکمیل می شود.
کد خبر: ۵۷۵۲۴۲
1500 مدرسه نیمه تمام تکمیل می شود

مرتضی رئیسی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود : بر اساس یکی از بندهای لایحه بودجه امسال، برای تکمیل مدارس دولتی نیمه تمام از سرمایه خیران مدرسه ساز استفاده می شود.

وی اجرای این مصوبه را منوط به تصویب آئین نامه آن دانست و گفت : آئین نامه اجرایی این مصوبه در سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس تهیه و به دولت ارسال شده و درحال بررسی است و طبق پیش بینی ها تا یکی دو هفته آینده تصویب شود.

رئیسی افزود: 6800 مرکز آموزشی نیمه تمام در مناطق مختلف کشور وجود دارد که 30 تا 40 درصدش برای تکمیل با کمک خیران مدرسه ساز قابل واگذاری است.

وی گفت : البته ساخت بخش قابل توجهی از این مدارس تا بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و دولت آن را تکمیل خواهد کرد.

رئیسی افزود: تاکنون ساخت مدارس مشارکتی ابتدا از محل تعهدات مالی خیران آغاز می شد و دولت آن را تکمیل می کرد که بهره برداری از آن به علل مختلف ، گاه بیش از زمان مقرر طولانی می شد اما با تصویب این آئین نامه ، این روند معکوس می شود.

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس همچنین گفت : نخستین بار در تاریخ بودجه نویسی کشور ، منابع اعتباری جدیدی در قانون بودجه امسال برای تکمیل طرح های عمرانی ورزشی در حوزه دانش آموزی تصویب شده است.

وی افزود : بر اساس یکی از بندهای بودجه امسال به ازای هر نخ سیگار وارداتی 20 ریال به عنوان عوارض دریافت و برای ساخت و تجهیز طرح های عمرانی ورزشی هزینه می شود.

رئیسی گفت : مجموع عوارض دریافتی از محل این عوارض 120 میلیارد تومان است که در صورت تحقق ، نیمی از آن برای تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود:830 طرح ورزشی نیمه تمام مربوط به حوزه دانش آموزی در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود با استفاده از این بودجه ،40 درصد آن یعنی حدود 350 سالن ورزشی تا پایان امسال تکمیل و افتتاح شود.

newsQrCode
برچسب ها: نیمه تمام
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها