پرواز کانگوروها در دقایق پایانی

برای استرالیا راهیابی به جام جهانی 2014 که البته با دشواری و فقط با همت عالی این تیم در سه هفته پایانی و با جبران قصورهای پرشمار پنج هفته قبلی حاصل آمد، یک معنا و حالت ویژه هم دارد، زیرا کانگوروها در سال 2015 میزبان دور نهایی جام ملت‌های آسیا هستند و نتایج‌شان در جام جهانی بیستم را نوعی آزمون توان خود برای جام ملت‌های قاره کهن می‌دانند که عمر آن از 60 سال هم گذشته است.
کد خبر: ۵۷۴۴۶۰
پرواز کانگوروها در دقایق پایانی

استرالیا بعد از تساوی یک بر یک با ژاپن در هفته ششم، با برد صفر ـ 4 برابر اردن در هفته ماقبل پایانی حضور در جام جهانی برزیل را بو کشید و سپس در هفته آخر با پیروزی صفر ـ یک بر عراق حذف شده و بدون انگیزه کار را تمام کرد. با این حال استرالیا حتی در این بازی آخر هم رنج برد و نگران بود، زیرا اگر به تیم ولادیمیر پتروویچ صربستانی می‌باخت و عمان بر اردن چیره می‌شد، به رتبه سومی در گروه دوم قاره اکتفا و خود را محکوم به بخت‌آزمایی در مرحله پلی‌آف می‌کرد.

بازی تا دقیقه 82 مساوی پیش می‌رفت، اما یک تعویض از سوی هولگر اوسیک سرمربی آلمانی سابق تیم ملی کانادا حلال مشکلات استرالیا شد و جاش کندی که جای «تیم کاهیل» مرد اول فوتبال استرالیا را در میدان گرفته بود با یک ضربه سر سانتر دقیق مارک بره‌شیانو را به تک‌گل پیروزی‌ساز کانگوروها تبدیل و صاحب رتبه دوم گروه دوم قاره و راهی جام جهانی بیستم کرد.

استرالیا در جام‌های 2006 و 2010 هم حاضر بود و چون هفت سال است که تغییر قاره داده و از اقیانوسیه به آسیا رفته تا در گرفتاری‌های پلی‌آف با تیم‌های سایر قاره‌ها نیفتد و به طور مستقیم از قاره کهن صعود کند، به نظر می‌رسد که در جام‌های بعدی نیز از نماینده‌های آسیا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها