کلاشینکف بستری شد

هر جا که اسم جنگ و نزاع مسلحانه به میان می‌آید، نام تفنگی خوش دست و پرکاربرد نیز آورده می‌شود. از درگیری‌های شبه‌نظامیان طالبان در کوه‌های افغانستان و پاکستان گرفته تا مناطق درگیر جنگ در قلب آفریقا، تفنگی به نام کلاشینکف در دست نظامیان و شبه‌نظامیان به‌وفور دیده می‌شد و می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۸۳۲
کلاشینکف بستری شد

مبدع و تولیدکننده این سلاح فردی روسی به نام میخائیل کلاشینکف است که این روزها اوضاع جسمی مساعدی ندارد و هر از چند گاهی در بیمارستان بستری می‌شود.

تازه‌ترین خبرها می‌گوید طراح 93ساله اسلحه معروف AK-47 پس از آن که در خانه‌اش در شهر ایژوسک روسیه بیمار شد، به منظور معالجه و بستری در بیمارستان با هواپیما به مسکو منتقل شد.

شبکه‌های خبری همچون راشا‌تودی اعلام کرده‌اند وضع جسمی این طراح معروف اسلحه وخیم است. خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داد، کلاشینکف پرواز به مسکو را بخوبی تحمل کرده و در یک بیمارستان نظامی در پایتخت روسیه تحت معالجه قرار خواهد گرفت.

آن‌گونه که ایرینا روسیوس، سخنگوی وزارت امور اضطراری روسیه عنوان کرده است، کلاشینکف به دلیل وجود یک لخته خون در ریه در یک بیمارستان تخصصی قلب در شهر ایژوسک مورد پذیرش قرار گرفت، اما پزشکان تصمیم گرفتند او را به منظور نظارت پزشکی به کلینیکی در مسکو بفرستند.

گفته می‌شود برای انتقال وی یک هواپیمای پزشکی مجهز به پزشکان و تجهیزات پیشرفته فرستاده شد. کلاشینکف در پایان ماه می سال‌جاری میلادی نیز مدت دو هفته را در بیمارستان ایژوسک به منظور انجام آزمایش‌های پزشکی گذراند البته بستری شدن در بیمارستان باز هم نتوانست مانع فعالیت‌های کاری او شود.

وی حین بستری در بیمارستان تصمیم گرفت حق استفاده از نام تجاری کلاشینکف را به کارخانه تسلیحات‌سازی ایژماش که بزرگ‌ترین تولیدکننده مسلسل‌های اتوماتیک و تک‌تیرانداز روسیه است، واگذار کند.

براساس گزارش‌ها، وضع سلامت کلاشینکف از ماه دسامبر 2012 رو به وخامت گذاشته است.

وی پس از یک معاینه عادی در بیستم دسامبر سال گذشته میلادی برای مدتی تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

رضا عظیمی ‌-‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نكته سنج
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
۰
۰
روزنامه نگار محترم واقعا كه (كلاشینكف) اشتباه است . كلاشنیكف صحیح است

نیازمندی ها