خبر سلامت

تخم شربتی لاغرتان می‌کند

تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته که علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگهداشتن فشارخون و لاغر شدن بسیار موثر است.
کد خبر: ۵۷۳۲۹۵

شیوا فرجی در گفت‌وگو با فارس در مورد خواص تخم شربتی به عنوان یک نوشیدنی سنتی و فواید نوشیدن آن در فصل گرما اظهار کرد: تخم شربتی در حقیقت دانه‌های گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار به‌صورت محلول در آب استفاده می‌شود.

استفاده از تخم شربتی در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است که این متخصص تغذیه به آن اشاره کرد و افزود: دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی بدون آن که کالری داشته باشد تا مدت‌ها فرد را سیر نگه می‌دارد و به جای خوردن داروهای زیان آور برای کم کردن اشتها، می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد.

همچنین اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد می‌کند و به این ترتیب به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز را تامین می‌کند.

بهترین زمان برای انجام ختنه؛ 2 تا 3 ماهگی

یک فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان گفت: 2 تا 3 ماهگی بهترین سن برای انجام ختنه و روش حلقه نیز مناسب‌ترین روش در یک تا دو سالگی است به شرطی که پزشک به این روش مسلط باشد چرا که تسلط نداشتن پزشک می‌تواند به آلت نوزاد آسیب وارد سازد.

صلاح‌الدین دلشاد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: البته بعضی پزشکان روزهای اول تولد و بعضی دیگر چند سالگی کودک را برای انجام عمل ختنه مناسب می‌دانند، اما انجام عمل ختنه در روزهای اول به دلیل رابطه عاطفی شدید مادر و نوزاد، برای مادر سخت و سنگین است و البته انجام این عمل در چند سالگی نیز به بیهوشی نیازمند است که هم هزینه‌بر است و هم برای والدین استرس‌زاست.

این فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان با بیان این مطلب که 99 درصد عوارض ناشی از ختنه قابل پیشگیری است، گفت: ختنه یک عمل جراحی است و عوارض خاص خود را دارد که این عوارض قابل پیشگیری است و آن کسی که ختنه را انجام می‌دهد باید همه عوارض آن را بداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها