رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی باید به گونه ای باشد که اگر هر مظلومی مشکلی دارد، آنجا را مأمن خود بداند.
کد خبر: ۵۷۳۱۶۳
دستگاه قضایی باید مأمن هر مظلومی باشد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله آملی لاریجانی امروز شنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل در حرم مطهر در جمع خبرنگاران درباره اینکه سال گذشته اعتمادسازی برای مردم را یکی از اقدامات مهم بیان کرده بود و این موضوع تاکنون، چه میزان محقق شده است، افزود: این یک مطالبه عمومی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود مکرر به این موضوع اشاره فرمودند، گفت: دستگاه قضایی باید مأمن هر مظلومی باشد و نوعی اعتمادسازی انجام گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: البته این موضوع چیزی نیست که بتوانیم در یک زمان کوتاه ایجاد کنیم اما تلاشهای همه مسئولان قضایی ، بدنه دستگاه ، قضات و کارکنان به همین سمت و سو است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی نظرسنجی های صورت گرفته افزود: این نظرسنجی ها نشان می دهد که دستگاه قضایی روند بهتری نسبت به سابق دارد.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم این انتظارات صحیح و به حق را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: حضرت امام (ره) با آرمانهای بلندی که برای نظام اسلامی ترسیم کردند و در قانون اساسی تبلور یافت، برای همه ما وظایفی تعیین کردند.

آیت الله آملی لاریجانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در جمع خبرنگاران افزود: قوه قضائیه به عنوان یک رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، وظایف بسیار مهمی دارد.

وی گسترش عدالت، آزادی و حقوق اساسی مردم را از عمده ترین اهداف دستگاه قضایی بیان کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی، این قوه مرجع تظلم خواهی مردم است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: دستگاهی که با کل کشور و تظلم خواهی مردم روبروست، طبیعتاً وظایف مهمی بر عهده دارد.

وی گفت: در عین اذعان به کاستی هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد و فاصله ای که با آرمانهای بلند امام (ره) که در قانون اساسی تبلور یافته داریم، اما گمان می کنم که زحمات همکاران در دستگاه قضایی روند بسیار خوبی را ترسیم کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: دستگاه قضایی تلاش می کند با انجام برنامه های متعدد و راهبردهای اساسی، به این وظایف و آرمانها جامه عمل بپوشاند.

وی گفت: با گسترش و بازسازی نیروی انسانی در دستگاه قضایی ، نظارت های پیگیر و تلاش های بی وقفه قضات ، کارکنان و مسئولان گمان می کنم که روند دستگاه قضایی برای تحقق آرمانهای امام راحل به سمت و سوی خوبی است.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد این روند هر روز بهتر از پیش باشد.

رئیس قوه قضائیه امروز پس از حضور بر سر مزار شهدای هفتم تیر ، در مزار شهدا نیز حاضر شد و فاتحه ای قرائت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها