شهروندان آمریکایی خواهان توقف جاسوسی دولت آمریکا از آنها شدند به طوری که گروه‌های فعال در زمینه دفاع از حقوق مدنی در آمریکا از شنیدن این خبر به شدت خشمگین شده‌اند.
کد خبر: ۵۷۰۸۰۹
خشم امریکایی‌ها از دولت اوباما

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اخیرا فاش شده است که سازمان امنیت ملی آمریکا به صورت گسترده به جاسوسی درباره شهروندان این کشور و پایش مکالمات تلفنی و اینترنتی آنها مشغول است.

افشای این خبر با واکنشهای گسترده ای در داخل آمریکا همراه شده است.

یکی از شهروندان آمریکایی در این باره گفت:« سازمان امنیت ملی آمریکا به شدت ما را زیر نظر دارد. افرادی از نسل من به شدت تحت نظر هستند زیرا سازمان امنیت ملی آمریکا می تواند با مراجعه به صفحه های ما در پایگاههای اینترنتی اجتماعی ازقبیل فیس بوک یا پیامهای الکترونیکی ما، اطلاعات زیادی درباره ما جمع آوری کند. اما اینکه دولت آمریکا تا این اندازه در این حوزه‌ها ورود پیدا کند برای بسیاری از جوانان هم سن و سال من ترسناک است.»

دیگر شهروند آمریکایی گفت: من حق دارم تاحدودی از حریم خصوصی خودم بهره مند باشم اما اینطور نیست. دولت باید از ما محافظت کند و نه اینکه به حریم ما ورود پیدا کند.

59 درصد از مردم آمریکا، اقدامات سازمان امنیت ملی آمریکا در پایش مکالمات تلفنی و اینترنی میلیونها آمریکایی فقط در صورتی مجاز است که اقدامات برای مقابله با تروریسم باشد.

41  درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند: اینگونه اقدامات به هیچ علتی موجه و قانونی نیست. فعالان آمریکایی می گویند این اقدامات بهانه ای برای نقض حریم شخصی افراد است.

شهروند آمریکایی گفت: «قانون اساسی آمریکا اجازه چنین پایشهایی از شهروندان آمریکایی را به دولت نمی دهد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها