این روزها بیشتر خبرهای مربوط به قاره آفریقا به کشور آفریقای جنوبی و رهبر دوست‌داشتنی و قهرمانش مربوط است.
کد خبر: ۵۷۰۷۵۸
آخرین خبرها از پیرمرد دوست داشتنی آفریقا

پنج روزی می‌شود که نلسون ماندلا نود و چهار ساله به دلیل عفونت ریه خود که مدت‌هاست پیرمرد را آزار می‌دهد، در بیمارستان بستری است.

طی این چند روز خبرهای مربوط به وضع سلامت او تقریبا همه‌شان مشابه یکدیگر بود و از وخیم بودن حال مادیبا (لقب ماندلا در آفریقای جنوبی به‌معنای پدربزرگ) حکایت داشت. حال عصر دیروز خبرهای به مراتب امیدوارکننده‌تری در رسانه‌ها و اخبار به گوش رسید.

این خبررا روز گذشته جاکوب زوما، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام و اظهار کرد ماندلا بتازگی به آزمایش‌های پزشکی، بهتر از چند روز گذشته جواب می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از جایگاه بالای رهبر پیشین کشورش، عنوان کرد: «ما به خوبی درک می‌کنیم که مردم سراسر دنیا چه علاقه‌ای به وی دارند. حضور ماندلا در این کشور، مایه مباهات و غرور همه ماست.

همه ما برای او دعا می‌کنیم تا خیلی سریع بهبود یابد. ما نیاز داریم که او در کنار ما باشد. اطمینان دارم همه پیام‌هایی که به ما می‌رسد باعث شود که وی خیلی سریع بهبود یابد». وی همچنین از همه مردم دنیا و مردم کشورش خواست برای سلامتی کامل ماندلا دعا کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد، خانواده ماندلا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حمایت همه‌جانبه مردم طی این چند روز باعث دلگرمی ما شده است.

نکته جالب در این زمینه این بود که اعلام این خبر امیدوارکننده با یک اتفاق تاریخی همزمان شد. روز گذشته چهل و نهمین سالگرد فرستاده شدن ماندلا به زندان در زمان رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی بود.

در واقع آن روز را می‌توان نقطه آغاز حرکت ماندلا دانست؛ نقطه‌ای که با فرستاده شدن وی به زندان شروع شد و 27 سال ادامه یافت تا مادیبا برای سال‌های متمادی نماد مقاومت و پیروزی برای تمامی ملت‌ها باشد.

حسین خلیلی ‌-‌ گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها