علیرضا نصرآزادانی به نظر کادر فنی تمکین نکرد و کنار گذاشته شد

تیم ملی تکواندو بی‌ستاره شد

تیم ملی تکواندو در شرایطی بیست‌ودوم تا بیست‌ونهم تیرماه در رقابت‌های جهانی مکزیک روی شیاپ چانگ می‌رود که دیروز علیرضا نصرآزادانی و باتجربه‌ترین عضو این تیم، به دلیل نپذیرفتن خواست کادرفنی تیم ملی خط خورد تا ترکیب تیم اعزامی در اوزان هشتگانه یکدست جوان شود.
کد خبر: ۵۷۰۶۶۷

تکواندوی ایران در شرایطی روند جوانگرایی را پس از بازی‌های المپیک در پیش گرفته که در ماه‌های گذشته ابتدا محمد باقری معتمد، دارنده مدال نقره المپیک را به دلیل آسیب‌دیدگی و یوسف کرمی کاپیتان خود را به دلیل حضورش در انتخابات شورای شهر از دست داده بود. در شرایطی که خبری از تکواندوکاران باتجربه‌ای چون کوروش رجلی نیست و فرزاد عبداللهی هم سال گذشته با آسیب‌دیدگی شدید مواجه شد، علیرضا نصرآزادانی قهرمانی بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو را به عنوان کاپیتان خود برگزید تا این تکواندوکار به نسبت تجربه و افتخاراتش نقطه اتکای تیم جوان شده تکواندو در رقابت‌های جهانی باشد. اما نصر آزادانی که از سوی کادر فنی در وزن چهارم گنجانده شده بود با این استدلال که نمی‌تواند کیلوهای زیادی را کم کند درخواست انتقال به وزن پنجم را داد، درخواستی که در نشست کمیته فنی فدراسیون رد شد تا در نهایت بهنام اسبقی جایگزین او در ترکیب تیم اعزامی شود. به این ترتیب باتجربه‌ترین عضو تیم ملی به عنوان تنها ستاره باقیمانده تیم ملی، ساک خود را بست و اردوی تیم ملی را ترک کرد.

به این ترتیب سیداحسان نقیب‌زاده، هادی مستعان، محمد خمسه، بهنام اسبقی، مسعود حجی زواره، امید عمیدی، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی ترکیب تیم ایران را در رقابت‌های جهانی تشکیل می‌دهند.

کریمی: قائم به فرد نیستیم

اما درباره خط خوردن نصر آزادانی، مرتضی کریمی، سرمربی تیم ملی به ایسنا گفت: او به عنوان بزرگ‌تر تیم ملی می‌توانست با حضور در وزن چهارم به دیگر نفرات کمک کند. به هر حال با توجه به تجربه خوبی که از حضور در میادین بین‌المللی دارد، می‌توانست بازیکنان را در مکزیک راهنمایی کند، اما نبود او لطمه‌ای به عملکرد تیم ما نمی‌زند، چراکه قائم به شخص نیست و همه با انگیزه تمرین می‌کنند. تیم ما بسیار جوان است و در صورت حمایت می‌توان پشتوانه‌سازی خوبی را برای آینده انجام داد.حسن ذوالقدری، دبیر فدراسیون هم در تحلیل مشابهی گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد، مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی همه جوانب را در نظر گرفتند و علیرضا نصر هم تمام جوانب را سنجید و با در نظر گرفتن شرایط روحی ، جسمی و روانی خود تصمیم گرفت جایش را به تکواندوکار دیگری بسپارد. بهنام اسبقی، بازیکن جوان و باانگیزه‌ای است که می‌تواند توانمندی خود را نشان دهد. نکته مهم این است که ترکیب تیم ملی طبق نظر کادر فنی به قوت خود باقی است.

نصر آزادانی: هر سال با بهانه‌ای کنارم می‌گذارند

اما خود نصر آزادانی در این باره تصریح کرد: این تصمیم را من نگرفتم. قضاوتی بود که کادر فنی انجام داد و از عهده من خارج بود. شاید قسمت و مصلحت این بود. اکنون نمی‌دانم که باید تکواندو را ادامه دهم یا از این رشته بروم. من دو سال برای رسیدن به این مرحله زحمت کشیده‌ام و در این شش ماه آخر که شبانه‌روز در اردوها بودیم، از همه چیزم گذشتم.علیرضا نصر در پاسخ به این پرسش که آیا نمی‌شد در وزن چهارم مبارزه کند و از اردوها کنار نرود، گفت: اگر می‌توانستم حتما این کار را می‌کردم، اما واقعا در توانم نبود در وزن چهارم مبارزه کنم.

قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو با اشاره به این‌که اکنون بر سر دوراهی قرار دارد، یادآور شد: سال گذشته گفتند به درد وزن چهارم نمی‌خورم و به نوعی کنار رفتم. امسال هم اعلام کردند به درد وزن پنجم نمی‌خورم و کنارم گذاشتند. خدا می‌داند سال بعد چه خواهد شد. اکنون بلاتکلیفم و باید ببینم که در آینده چه سرنوشتی برایم رقم می‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها