در مناظره نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری بررسی شد

آینده نگری نظام پولی و بانکی کشور

همان‌طور که پیش بینی می شد، سومین و آخرین مناظره نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به داغ ترین و مهیج ترین رویداد انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شد. این موضوع بیش از هرچیز، جذابیت سیاست برای ایرانی‌ها را نشان می دهد.
کد خبر: ۵۶۹۱۳۷
حاشیه های سیاسی داغ ترین مناظره

در مناظره دیروز شاهد اتفاقات بی سابقه ای بودیم، از جمله انتقادات صریح نامزدها از هم و حذف آشکار ائتلاف 2+1 (ولایتی،حداد، قالیباف)؛ همگرایی تلویحی سعید جلیلی و غلامعلی حدادعادل باهم برسر مواضع هسته ای و سیاست خارجی، انتقاد باورنکردنی دکتر ولایتی از دکتر جلیلی در موضوع هسته ای و پاسخ جلیلی به وی.

در نظرسنجی های انتخاباتی، اکثریتی درحدود 60 درصد اذعان کرده بودند که باوجود شرکت در انتخابات، هنوز نامزد نهایی خود را انتخاب نکرده اند، با این اوصاف می توان گفت مناظره دیروز توانست گامی موثر برای انتخاب نهایی مخاطبان بردارد.

برنامه اختصاصی ولایتی برای نظام سلامت

ستاد انتخاباتی دکتر علی‌اکبر ولایتی 10برنامه مهم و اصلی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای نظام سلامت کشور را اعلام کرد. کارگروه سلامت ستاد انتخاباتی ولایتی در منشوری که توسط این کارگروه اعلام شد، اهم برنامه‌های نظام سلامت کشور را در قالب 10فرمان اعلام کرد. بخشی از رئوس این برنامه بدین شرح است: درمان رایگان برای همه ، واقعی کردن تعرفه خدمات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی، حمایت و تقویت تولید داخلی ، پوشش حداکثری مناطق شهری و روستایی.

دکتر علی اکبر ولایتی علاوه بر شانزده سال تصدی وزارت امورخارجه، دکترای طب اطفال دارد و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری است.

فیلم تبلیغاتی قالیباف با طعم آژانس شیشه‌ای

دکتر محمدباقر قالیباف در سفر به شیراز گفت: بنده تاکنون هیچ وعده خلاف قانونی نداده‌ام و آنها که مرا می‌شناسند، می‌دانند که همه سعی من بر این بوده است که وفای به عهد کنم.

قالیباف در جمع حامیانش در شیراز گفت: ما برای ثروت و قدرت با هیچ‌کس وارد تنش و اختلاف نخواهیم شد.

استان فارس در انتخابات ریاست جمهوری بیش از دومیلیون و 600 هزار واجد شرایط رای دارد.روز پنجشنبه، اولین مستند تبلیغاتی شهردار تهران نیز با طعمی نوستالژیک از فیلم آژانس شیشه ای و بازنمایی فعالیت های عمرانی در شهرداری تهران پخش شد.

بهروز شعیبی که نقش پسر حاج کاظم را در فیلم آژانس شیشه ای برعهده داشت، کارگردان فیلم تبلیغاتی قالیباف است.

قالیباف در فیلم تبلیغاتی خود «آژانس شیشه ای» را بهترین فیلمی عنوان کرده که تاکنون از سینمای ایران دیده است.

معاونت اقوام را تشکیل خواهم داد

دکتر محمدرضا عارف ، معاون دولت اصلاحات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشان داده است روی قومیت‌ها حساب ویژه ای باز کرده است، عارف با سفر به استان کردستان، مجددا بر ایده تشکیل معاونت اقوام در نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود:من در جریان مطالبات و خواسته‌های بحق شما کردهای غیور هستم و با تاسیس معاونت اقوام و مذاهب به خواسته‌های شما پاسخ خواهم داد.

عارف همچنین وعده داد با ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال، مشکل اشتغال جوانان را حل خواهد کرد.

گفتنی است استان کردستان کمتر از یک میلیون واجد شرایط رای دارد.

به جای حمایت از بازرگانان، از کشاورزان و تولیدکنندگان حمایت می‌کنم

دکتر سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جمع حامیان خود در شهرکرد، برخلاف سخنرانی های گذشته‌اش که بیشتر معطوف سیاست خارجی بود، بیشتر به مسائل اقتصادی معطوف شد.

جلیلی که به نظر می رسد گفتمان فقیر-غنی را برای جلب رای دهندگان انتخاب کرده است، گفت: من به جای حمایت از بازرگانان برای واردات، از کشاورزان و تولیدکنندگان برای تولید محصولات در کشور حمایت خواهم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، عدالت ساختاری را شعار دولت خود دانست و گفت: توزیع منابع به صورت عادلانه و جلوگیری از فساد اداری از کارهایی است که به محض گرفتن سکان هدایت کشور انجام خواهم داد.استان کهگیلویه و بویر احمد در انتخابات ریاست جمهوری کمی بیش از پانصدهزار نفر واجد شرایط رای دارد.

مرد آرام میدان در قاب تلویزیون

اولین فیلم تبلیغاتی غلامعلی حدادعادل، روز پنجشنبه از سیما پخش شد، سازندگان فیلم که نام «مرد آرام میدان» را برای آن انتخاب کرده بودند، دو تن از شاگردان دکترحدادعادل در مدرسه فرهنگ بودند.

در فیلم انتخاباتی حدادعادل، علیرضا زاکانی و حسین نجابت دو نفر از نمایندگان همسو با حدادعادل بر شخصیت انقلابی رئیس مجلس هفتم تاکید کردند.

حداد در این فیلم که بخشی از آن در منزل و حین عزیمت به محل کار فیلمبرداری شده بود،درباره حوادث سال 88 نیز گفت: من در انتخابات 88 فقط نیتم دفاع از حق بود تا با مشاهده به رهبری گزارش دهم که آیا در انتخابات تقلب شده یا خیر، من به اندازه‌ای به شخص رهبری علاقه‌مند و معتقدم که اگر ایشان رهبر هم نبودند همین احترام را برایشان قائل بودم.

وضع روزنامه نگاران را سامان می دهم

سید محمد غرضی بار دیگرمسجدی را در شمال غرب تهران برای سخنرانی انتخاباتی انتخاب کرد و در مسجد امیرالمومنین(ع) بلوار مرزداران برای نمازگزاران سخن گفت.

غرضی با بیان این‌که امروز روزنامه‌نگاران در بدترین وضع قرار دارند، خاطرنشان کرد: امروزه دولت به برخی صنوف به صورت ویژه رسیدگی می‌کند و به برخی صنوف نیز کم‌توجهی می‌کند که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از این دست هستند. چنانچه توفیق پیدا کردم در دولت آینده خدمت کنم، نظیر اقداماتی که در نظام مهندسی و کانون وکلا انجام دادم، برای صنوفی که مورد غفلت واقع شده‌اند نیز انجام خواهم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها