رییس جمهور روسیه با انتقاد از کشورهای غربی که به هر بهانه ای زمینه حمله نظامی به سوریه را فراهم می کنند به شدت هشدار داد.
کد خبر: ۵۶۸۵۷۷
هشدار روسیه به مداخله نظامی در سوریه

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: مداخله نظامی خارجی فقط اوضاع سوریه را بدتر می کند.

وی همچنین از تصمیم اتحادیه اروپا برای لغو تحریم های تسلیحاتی علیه ستیزه جویانی که با دولت سوریه می جنگند، انتقاد کرد.

پوتین افزود: این اقدام که با هدایت انگلیس و فرانسه انجام شده ، خلاف قوانین بین المللی است. روسیه به همراه چین و ایران تاکید دارند دیپلماسی تنها راه خروج از بحران سوریه است، اما کشورهای غربی به رهبری آمریکا رویکردی متفاوت دارند و برخی متحدان منطقه ای آنها از جمله ترکیه، عربستان سعودی و قطر نیز  از آنها حمایت می کنند. غرب و متحدانش اصرار دارند شرط پایان بحران در سوریه کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور این کشور از قدرت است.

رییس جمهور روسیه تصریح کرد: آنها قویا از گروه های مخالف سوری حمایت می کنند و به آنها پول و تسلیحات می دهند، البته کمک های آنها به ستیزه جویان کمکی به رسیدن آنها به اهدافشان نکرده است زیرا در چند ماه گذشته ارتش سوریه در جنگ با ستیزه جویان موفقیت های زیادی کسب کرده است.

منتقدان سیاست های غرب می گویند حمایت غرب از ستیزه جویان مسلح آغازگر بحران سوریه بوده است.

غرب و متحدانش همچنین متهم هستند مانع تلاشهای دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران می شوند. برای مثال آنها به توافق ژنو که سال گذشته حاصل شد، بی توجهی می کنند.

این توافقنامه خواستار حل سیاسی بحران سوریه است. آنها در عوض حمایت های خود را به ستیزه جویان بیشتر کرده و حتی تسلیحات سنگین در اختیار آنها گذاشته اند.

ناظران می گویند، آمریکا و متحدان غربی و منطقه ایش دنبال بهانه برای حمله نظامی به سوریه هستند تا به هدفی بزرگتر یعنی تغییر رژیم سوریه برسند.

آنها معتقدند غرب و متحدانش خواستار سرنگونی دولت سوریه هستند زیرا دولت سوریه برای منافع غرب و متحدانش در منطقه کار نمی کند.

یکی از بهانه ها برای حمله به سوریه متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی است.

این درحالی است که کارلا دل پونته یکی از مسئولان گروه تحقیق سازمان ملل متحد تاکید کرده است یافته های آنها نشان می دهد ستیزه جویان از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند و دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها