رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، صدور پروانه‌های کار پرستاری از سوی سازمان نظام پرستاری، عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت، تعیین تکلیف قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و اعطای مجوز برگزاری دوره‌های حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری 5 مصوبه‌ای است که به تصویب دولت رسید و به احقاق حقوق پرستاران کمک می‌کند.
کد خبر: ۵۶۸۲۹۶

محمد میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بالاخره بعد از سال‌ها انتظار برای ارتقای جایگاه مدیریت ارشد اجرایی پرستاری کشور و انتظار شش ساله برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که ام‌المطالبات جامعه پرستاری نام گرفته بود، با تصویب این مصوبات پایان یافت.

میرزابیگی درخصوص مصوبه اعطای مجوز برگزاری دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای کوتاه‌مدت به سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: این دوره‌ها در دو حوزه برگزار می‌شود که یکی مربوط به پرستارانی است که از دانشگاه‌های سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و باید برای بالا بردن توانایی آنان در برخی بخش‌های تخصصی دوره‌های کوتاه‌مدت برگزار شود.

وی دوره دیگر را مربوط به افرادی دانست که در منازل تحت عنوان مراقب و بیماریار به ارائه خدمات به کودکان و سالمندان می‌پردازند و این درحالی است که این کار هم‌اکنون از سوی برخی افراد بی‌تجربه و ناآگاه صورت می‌گیرد که ممکن است آسیب‌هایی را به مردم وارد کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به دیگر مصوبه مهم دولت اشاره کرد و گفت: تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت یکی از اقدامات مهم دولت است که هر چه سریع‌تر ایجاد می‌شود.

میرزابیگی افزود: هم اکنون جامعه پرستاری 230 هزار عضو دارد و 160 دانشکده پرستاری در کشور وجود دارد که از سطح کارشناسی تا دکترا دانشجو تربیت می‌کنند و متاسفانه از تشکیلات منسجمی از لحاظ سیاستگذاری، نظارت و رسیدگی به امور تخصصی پرستاران برخوردار نبودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها