ولایتی درباره دیدار شب گذشته اعضای ائتلاف پیشرفت با آیت‌الله مهدوی کنی گفت: اعضای ائتلاف توافق کردند که تا آخر با جدیت فعالیت خود را به موازات هم ادامه دهند و در نهایت دو نفری که رئیس‌جمهور نشدند به فرد پیروز کمک کنند.
کد خبر: ۵۶۶۷۱۴
نامزدهای ائتلاف پیشرفت تا آخر می‌مانند

نشست خبری علی‌اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

ولایتی در ابتدا و در پاسخ به سؤال خبرنگار رسانه ترکیه درباره روابط ایران و ترکیه و اختلاف دیدگاه دو کشور در قبال سوریه گفت: ایران و ترکیه روابط دوستانه‌ای بر اساس حسن همجواری دارند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس روابط دوجانبه مناسبی با کشور دوست ترکیه داشته است، افزود: ما اشتراکات زیادی درباره مسائل مختلف از جمله مباحث منطقه‌ای داریم. ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام با همکاری‌های خوبی که با یکدیگر دارند، زمینه همکاری بیشتر را فراهم کرده‌اند.

ولایتی با اشاره به حل مشکلات منطقه‌ای با همکاری ایران و ترکیه، خاطرنشان کرد: در بحث سوریه باید بگویم ایران و ترکیه دیدگاه‌های متفاوتی در این‌باره با یکدیگر دارند اما هر کشوری می‌تواند سیاست خارجی خودش را داشته باشد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران راه حل نظامی را برای سوریه قبول ندارد و معتقد است باید مسائل سوریه از طریق سیاسی حل و فصل شود، افزود: امیدوارم برادران ترک ما نیز به این نتیجه برسند که سوریه راه حل نظامی ندارد.

ولایتی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص میزان اقبال مردم به او در انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ در این باره باید منتظر بمانیم تا شرایط تبلیغات برای کاندیدا ادامه داشته باشد و ببینیم مردم چه قضاوتی بین کاندیدا می‌کنند. لذا پیش‌بینی حالا نمی‌تواند مناسب باشد.

خبرنگاری از ولایتی در مورد مذاکراتش با سارکوزی، مقامات هند و مقامات روس و ادعاهای مطرح در این باره مبنی بر کارشکنی‌های صورت گرفته پرسید که ولایتی در پاسخ گفت:‌بنده با آقای سارکوزی در پاریس دیدار داشتم که این دیدار به دعوت سارکوزی بود. در این دیدار تلاش کردم درباره موضوع هسته‌ای ایران و برای حل مشکلات هسته‌ای گام‌های مثبتی برداشته شود اما اینکه چرا این دیدار به نتیجه نرسید وارد آن بحث نمی‌شوم.

وی درباره مذاکره با مقامات روس نیز گفت: زمانی که بنده وزیر خارجه بودم با وزیر خارجه وقت روسیه روابط مناسبی داشتیم و بر اساس همین روابط دو جانبه موفق شدیم برخی مشکلات را حل کنیم.

کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری درباره مذاکره با هند نیز گفت: اخیرا وزیر خارجه هند که به ایران آمده بود با وی گفت‌وگوی مناسبی درباره مباحث مختلف از قبیل سرمایه‌گذاری هند در چابهار داشتیم که امیدواریم این روند رو به جلو باشد.

خبرنگاری از ولایتی درباره دیدار شب گذشته اعضای ائتلاف پیشرفت با آیت‌الله مهدوی کنی پرسید که وی در پاسخ گفت: اعضای ائتلاف توافق کردند که تا آخر با جدیت فعالیت خود را به موازات هم ادامه دهند و در نهایت دو نفری که رئیس‌جمهور نشدند به فرد پیروز کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها