جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح:

بخشش اضافه خدمت در اختیار فرماندهان قرار می گیرد

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بخشش اضافه خدمت در اختیار فرماندهان و مسئولان قرار می گیرد، گفت: سربازانی که در دوران خدمت از خود جدیت، نظم، مسئولیت‌پذیری و حسن اخلاق را نشان دهند ،از بخشش تمام یا بخشی از اضافه خدمت‌ برخوردارمی شوند.
کد خبر: ۵۶۶۳۸۷
بخشش اضافه خدمت در اختیار فرماندهان قرار می گیرد

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس‏، سردار موسی کمالی در مورد بخشش اضافه‌خدمت سربازان وظیفه، گفت: سیاست چند سال اخیر ستاد کل نیروهای مسلح، بخشش اضافه خدمت مشولان غایب بعد از ورود به خدمت سربازی است و متاسفانه آثار بخشودگی اضافه خدمت‌ غائبین در چند دوره قبل مثبت نبوده است لذا سیاستی در پیش گرفتیم تا مشمولان غائبی که به سربازی نمی‌آیند، غیبت آنها بخشیده نشود .

وی افزود: بخشش اضافه خدمت در اختیار فرماندهان و مسئولان قرار می گیرد تا سربازانی که در دوران خدمت سربازی از خود جدیت، نظم، مسئولیت‌پذیری و حسن اخلاق نشان می دهند بتوانند از بخشش تمام یا بخشی از اضافه خدمت‌ برخوردار شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: اهدای عضو،‌ لزوماً منجر به معافیت از خدمت سربازی نمی‌شود، لذا مشمولانی که اعضای بدن خود را اهدای می‌کنند باید از لحاظ شرایط جسمی مورد معاینه قرار گیرند و در صورتیکه به تشخیص شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی واجد شرایط معافیت‌ پزشکی قرار داشتند از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

این مقام مسئول در مورد سربازان قهرمان، گفت: سربازان قهرمانی که عضو تیم ملی هستند، در گذشته اجازه نداشتند که در باشگاه‌های دولتی یا خصوصی فعالیت کنند، اما اکنون این زمینه فراهم شده تا آنان بتوانند در اختیار فدراسیون مربوطه قرار گرفته تا ضمن حفظ آمادگی جسمی بتوانند در باشگاه‌های دولتی و خصوصی فعالیت داشته باشند.

سردار کمالی در مورد شایعات اجرای معافیت سه برادری، اظهار داشت: معافیت یک فرزند از خانواده ای که سه فرزند آنان خدمت کرده، جز قانون است و قانون‌گذار اجرای آن را در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح گذاشته است که هر زمانی مازاد نیرو داشت بتواند آن را اجرا کند‎؛ طبق بررسی‌های انجام شده باتوجه به کاهش موالید ذکور فعلاً مشمول مازاد نداریم و پیش‌بینی ما این است که حداقل تا سال 1400 این وضعیت باقی بماند.

وی در خصوص افزایش مدت خدمت سربازی، گفت: قانون این اجازه را به ما داده است که خدمت سربازی تا 24 ماه افزایش پیدا کند، مدت خدمت سربازی با توجه به موالید و نیاز نیروهای مسلح است. ما هر ساله این موضوع را بررسی می‌کنیم و زمانی‌که با کاهش شدید نیرو مواجه باشیم ، این مدت را افزایش می‌دهیم، ولی در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش خدمت سربازی در دستور کار نداریم.

سردار کمالی تاکید کرد: طبق ماده 10 قانون وظیفه عمومی ، مشمولان غایب از تسهیلات و امتیازاتی چون دریافت گذرنامه، گواهینامه، وام و مستمری از دولت محروم هستند عدم پرداخت نقدی یارانه نیز یکی از همین موارد است، محرومیت بعضی در امتیازات از قبیل دریافت موارد مانند گذرنامه و گواهینامه در دست اجرا می باشد، ولی بحث یارانه در حال بسترسازی است که در آینده بتوانیم اجرا نماییم ولی تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

وی در مورد به کارگیری سربازان غایب توسط دستگاه‌های دولتی افزود :بایستی بستری فراهم کنیم تا سامانه الکترونیک وظیفه عمومی فعال شود تا مشمولین غایب با ورود کد ملی آنان به این سیستم،‌ مشخص شوند، برای مثال این وضعیت را در مورد گذرنامه اجرایی کرده‌ایم. این سیستم قرار است در همه مکان‌ها فعال شود و انشاالله در هفته نیروی انتظامی از بعضی از این سامانه‌ها رونمایی می‌شود و بدین صورت که فردی که می‌خواهد وام بگیرد یا از مزایای دیگری از این قبیل استفاده نماید،‌ با ارائه کد ملی، سوابق خدمت وظیفه عمومی وی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مشخص می شود که آن فرد خدمت سربازی را انجام داده است یا نه.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص بخشش سربازان غایب متولد 1355 به بعد، گفت: ما برنامه‌ای برای معافیت و بخشش سربازان غایبی که متولد 1355 به بعد هستند نداریم و تأکید ما بر معرفی هرچه زودتر این افراد و انجام خدمت سربازی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
۰
۰
نمی دانم برای چی بعضی ها از سربازی فراری هستند ، والا سخت نیست ، تمام دوران خاطره است ، به جرات میگویم بهترین دوران زندگی من دوران سربازی است ، تازه بنده ی حقیر در منطقه صفر مرزی خدمت كردم ۲۱ ماه یعنی ۳ ماه آموزشی ، ۱۸ ماه خدمت ضرورت ، به خدا سوگند پدرم امیر سرتیپ ( فرمانده ی لجستیك ) یكی از لشكرهای ارتش بود و مادر سرهنگ ارتش (پزشك جراح در یكی از بیمارستان های ارتش ) اما هیچ سفارشی نكردند كه مثلا یك جای خوب تقسیم شوم یا در خود تهران تقسیم شوم تا راحت بیام خانه ، افتادم آن سر ایران به قول معروف گفتنی ته ایران ، اما تمام خاطره است ، سخت بود اما شیرین ، تازه بچه شمیران هم بودم همه امكانات خوب زندگی هم برام مهیا بود اما پارتی بازی نكردند پدر و مادر برای فرزند ما هم اعتراضی نكردیم و امروز خیلی خوشحال هستم .

نیازمندی ها