خطیب موقت نماز جمعه تهران مطرح کرد:

تبلیغات، امتحانی برای نامزدهای ریاست جمهوری

خطیب موقت نماز جمعه تهران ، معیارهایی را برای انتخاب نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ارایه داد و با اشاره به زمان کافی که برای معرفی نامزدها در صدا و سیما فراهم آمده است، گفت:تبلیغات انتخاباتی، امتحانی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. بنابراین اصلا نیاز نیست با عکس و پوستر و امثال اینها رای جمع کنند، این تحقیر مردم است؛ مگر مردم به عکس رای می‌دهند؟
کد خبر: ۵۶۵۳۷۳
تبلیغات، امتحانی برای نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی گفت: مردم از همین حالا تصمیم بگیرند به کسی رای بدهند که تبلیغاتش کمتر است.

وی افزود: مردم عقل و فکر دارند و به سخنان نامزدها گوش می‌دهند و از این میان به بهترین برنامه، قدرتمندترین فرد و دلسوزترین نامزد که بیشتر از دیگر نامزدها به ولی فقیه پایبند باشد، رای می دهند.

وی تاکید کرد: هر کس کشور را دوست دارد و می‌خواهد آن را بیمه کند، باید به حضور گسترده در انتخابات کمک کند تا حماسه سیاسی شکل بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران پرهیزگاری، مدیر و مدبر بودن، شجاعت، عدالت‌خواهی، ساده‌زیستی، قانونگرایی، قائل بودن به مشورت و ولایتمداری را از جمله دیگر معیارهایی توصیف کرد که مردم باید هنگام رای دادن به نامزدها مد نظر داشته باشند.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین در این خطبه با اشاره به حکم امیرالمومنین حضرت علی (ع) برای حکمرانی مالک اشتر بر مصر، اصول ولایت‌پذیری و محبت به مردم را از این حکم قابل استخراج و قابل اعمال بر رفتار رییس جمهور آینده دانست.

وی با قدردانی از شورای نگهبان بابت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات گفت: این شورا بر اساس وظیفه دینی و قانونی خود، دقیق عمل کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش پایانی خطبه دوم از سکوت حکومت میانمار در برابر کشتار مسلمانان در این کشور انتقاد کرد، حمله به منزل شیخ عیسی قاسم در بحرین را محکوم دانست و برای مسلمانان این کشور که برای دفاع از دین قیام کرده‌اند، آرزوی توفیق کرد.

موحدی کرمانی همچنین عملکرد ارتش سوریه را در عقب راندن تروریست‌ها موفق ارزیابی کرد.

خطیب جمعه تهران بر لزوم توجه به نحوه استفاده از بیت المال از جانب مسئولان تاکید کرد.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با دعوت و توصیه همگان به تقوا، افزود: تقوا بهترین زاد و توشه است و نه تنها برای آخرت بلکه در دنیا هم بهترین توشه ی انسان است.

وی در ادامه با تبریک ولادت نورانی مولد کعبه حضرت علی (ع)، به فضیلت ماه شریف رجب اشاره کرد و گفت: خدای متعال را باید شاکر باشیم چرا که این ماه، ماه خداست و این نعمت بزرگ الهی است.

ایت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه زندگی دینی، ابعاد  فردی، اجتماعی، اقتصادی، عبادی و سیاسی دارد که  همه  این ابعاد در زندگی حضرت علی (ع) متجلی است، افزود: اگر کسی بخواهد تمام این ابعاد را ببیند به زندگی نورانی حضرت علی (ع) نگاه کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: زندگی حضرت علی (ع) جهاد، عبادت، ناله شب، دفاع از مظلوم ،شهامت، سیاست و رافت را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: کسی می خواهد اسلام را بشناسد زندگی حضرت علی (ع) را ببیند چرا که آن حضرت تجسم قران است.

وی با بیان اینکه ارزش در حکومت حضرت علی (ع) عدل و عدالت است گفت: ایشان می فرمایند "بدانید سعادت مردم در عدالت است که اگر از عدالت خسته شوید از ظلم بیشتر به تنگ خواهید امد".

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حضرت علی (ع) در مسئله عدالت اول به بیت المال توجه می کنند، افزود: مسئولان در این زمینه دقت کنند، بشنوند و بینید چه خبر است،  بیت المال نباید بی حساب خرج شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه ای که درکشورماست اعم از بودجه دولت و پول هایی که دست مردم است تمام این پول ها برای یک امت است و باید درست خرج شود و هیچ کس نباید اصراف کند، این منطق قران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها