عظیمی: دوستانی که حضورشان در هیات بازگشایی را تکذیب می‌کنند، اصلا دعوت نشده‌اند

سازمان سینمایی: بازگشایی خانه سینما ربطی به انتخابات ندارد

پس از آغاز کار هیات پیگیری بازگشایی خانه سینما با مسئولیت مهدی عظیمی هر روز اخبار ضد و نقیضی در رسانه‌ها منتشر می‌شود. بیشترین گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌ها هم به پنج سینماگری اختصاص دارد که قرار است، اعضای احتمالی این هیات باشند. در روزهای گذشته سینماگرانی چون پوران درخشنده و علی سرتیپی حضورشان در این هیات را تکذیب کردند. سازمان سینمایی اعتقاد دارد که جامعه اصناف سینمایی برای ادامه فعالیت باید مراحل قانونی را در این زمینه طی کند و از سوی دیگر سینماگرانی که موضع مثبتی به سازمان سینمایی ندارند حاضر به پذیرش شرایط و راهکارهای سازمان سینمایی نیستند. به همین منظور سراغ مهدی عظیمی، مسئول تشکیل هیات پیگیری بازگشایی خانه رفتیم تا آخرین اخبار در این زمینه را از زبان او بشنویم.
کد خبر: ۵۶۴۸۵۴

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی کشور به «جام‌جم» گفت: اسامی سینماگران هیات بازگشایی خانه سینما را ظرف چند روز آینده اعلام می‌کنیم. آخرین جلسه در این رابطه روز یکشنبه برگزار شد و هیات بازگشایی درخواستی مطرح کرد و قرار شد که ما آن را بررسی و جواب آن را اعلام کنیم. این هیات از ما خواست تا به کسانی که منتسب به تشکیلات قبلی خانه سینما اعم از صنوف و هیات مدیره هستند، مهلتی برای همراهی با سازمان سینمایی دهیم، در غیر این صورت ما طبق برنامه‌ریزی تعیین شده پیش خواهیم رفت. اکنون مشغول بررسی این پیشنهاد هستیم، چون هم هیات بازگشایی حسن نیت دارد و هم سازمان سینمایی که قرار است مجموعه افرادی را که در سینما فعالیت می‌کند مورد پوشش قرار دهد، نه افراد خاصی را.

وی درخصوص این موضوع که عده‌ای اساسا اعتقادی به بسته شدن خانه سینما ندارند که حالا بخواهند در بازگشایی آن همکاری کنند، هم گفت: دستور انحلال خانه سینما به صورت قطعی صادر شده و از زمان این دستور هر گونه اقدام مدیرعامل، هیات مدیره و اصناف غیرقانونی و قابل پیگرد است. افرادی که در این زمینه اقدام می‌کنند، فقط برای آینده خودشان ایجاد مشکل خواهند کرد. موضوع بازگشایی خانه سینما به هیچ عنوان شخصی نیست و همه چیز مطابق قانون پیش می‌رود. بهتر است اهالی سینما خودشان برای آینده تصمیم گیرند و اجازه ندهند دیگران به جایشان فکر کنند. امکاناتی که در اختیار سینماگران است به کسانی تقدیم می‌شود که عضو صنف قانونی باشند؛ بنابراین اکنون در حال بررسی درخواست هیات بازگشایی هستیم که ببینیم چگونه می‌توان دعوت از سینماگران را بر مبنای قانون انجام داد.

عظیمی، درباره چرایی خودداری برخی سینماگران مثل علی سرتیپی از حضور در هیات بازگشایی خانه سینما توضیح داد: اصلا کسی از این سینماگران دعوت نکرده که خودداری کرده باشند. قضیه آقای سرتیپی هم یکی از اشتباهات معمول یکی از روزنامه‌ها بوده که اخبار دم‌دستی را به عنوان خبر موثق منتشر می‌کند؛ بنابراین علی سرتیپی اساسا نه به هیات بازگشایی خانه سینما دعوت شده و نه عضو این هیات است. به صورت رسمی هیچ اسمی را منتشر نکرده‌ایم که حالا سینماگری بخواهد اعلام کند که من عضو این هیات نیستم. اگر هم دعوت خصوصی از سینماگری صورت گرفته و صحبت‌هایی انجام شده، ربطی به بهره‌برداری تبلیغاتی روزنامه‌هایی که این اخبار را منتشر می‌کنند، ندارد.

مسئول تشکیل هیات پیگیری بازگشایی خانه سینما، بازگشایی این نهاد را به هیچ عنوان مرتبط به انتخابات ندانست و افزود: آن زمان دو ماهه‌ای که درباره بازگشایی خانه سینما گفتم، ربطی به موضوع انتخابات ندارد. آنهایی که فکر می‌کنند ماجرای انتخابات روی این موضوع تاثیر دارد، اشتباه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها