در 35 سال گذشته آنچه بیش از همه موجب خشم و نگرانی قدرت‌های بزرگ از ایران اسلامی شده، حضور و مشارکت گسترده مردم در عرصه انتخابات است.
کد خبر: ۵۶۴۳۲۵
مسئولیت ما

این حضور خیره‌کننده که چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی از تراز و استانداردهای جهانی بالاتر است، در شرایطی بوده که قدرت‌های توسعه‌طلب با هدف ناکارآمد نشان دادن نظام مردم‌سالاری دینی تمام تلاش خود را برای منصرف کردن ایرانیان از حضور در پای صندوق‌های رای به کار بسته‌اند و در این مسیر از تبلیغات منفی رسانه‌ای گسترده گرفته تا اعطای کمک‌های مالی به گروه‌های معاند، اپوزیسیون و آشوبگر دریغ نکرده‌اند.

اما چرا دنیای غرب با وجود ادعاهای خود مبنی بر ضرورت استقرار دموکراسی در کشورهای مختلف دنیا، از برگزاری انتخابات آزاد و پرشور در ایران هراس داشته و به شکل‌های مختلف سعی در کمرنگ‌سازی آن می‌کند؟

بدون شک ریشه اصلی این پارادوکس رفتاری را باید در وحشت آنها از کارکردهای قابل قبول نظام مردم‌سالاری دینی دانست.

در شرایطی که نظام لیبرال‌ دموکراسی طی دهه‌های گذشته اهتمام زیادی در جهت جدایی دین از سیاست و ناکارآمد نشان دادن حکومت‌های دینی به کار بسته ‌است، نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها حکومت واقعا دینی مستقر در جهان توانسته است با پشتوانه قوی مردمی، کارآمدی خود را به جهانیان ثابت کند طوری که بسیاری از ملت‌های دنیا به نظام مردم‌سالاری دینی حاکم بر ایران به‌عنوان الگویی بی‌بدیل برای حکومت‌داری می‌نگرند.

اکنون دو نگاه متفاوت به سوی ایران اسلامی و حماسه سیاسی پیش‌رو دوخته شده است. از سویی قدرت‌های بزرگ با به‌کار گرفتن تمام تلاش خود منتظرند تا مردم ایران حضوری حداقلی در انتخابات داشته باشند و از سوی دیگر بسیاری از ملت‌های مظلوم دنیا منتظرند تا برداشت خود را از کارکردهای مثبت نظام مردم‌سالاری دینی بار دیگر در عرصه انتخابات یازدهم محک بزنند بنابراین بدون شک پاشنه آشیل انتخابات پیش‌رو میزان وحدتی است که در میان همین سه طیف برای خلق یک حماسه بزرگ دیگر وجود خواهد داشت.

دشمنان ایران نیز به این نکته واقفند و در کمین نشسته‌اند تا از طریق اختلاف‌افکنی میان بازیگران مختلف عرصه سیاسی ایران، انتخابات بیست و چهارم خرداد ما را با شکست مواجه سازند.

پس باید عهد خود را دوباره با یکدیگر و نظام و رهبری استوار سازیم تا با برگزاری انتخاباتی سالم، نمایش رقابت‌های انتخاباتی اخلاق محور و حضوری گسترده و آگاهانه دشمنان انقلاب و مردم ایران را مایوس و ناامید کنیم.

دکتر حسن ملکی - مدرس دانشگاه
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها