سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها درباره نتیجه بررسی صلاحیت‌ نامزدها در این شورا گفت: خبرهای غیررسمی منتشر شده در سایت‌ها درباره احراز صلاحیت‌ها را تائید نمی‌کنیم.
کد خبر: ۵۶۳۲۳۱

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر‌ افزود: هر خبر مربوط به شورای نگهبان و نتایج بررسی صلاحیت‌ها را از طریق رسانه‌های عمومی کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور نیز از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد کرد. وی افزود: انتظار ما از سایت‌‌های منتشرکننده این‌گونه خبرها این است که از شایعات بپرهیزند و اجازه دهند شورای نگهبان در چارچوب قانون اساسی و قوانین و مقررات موضوعه، بررسی‌ها را انجام دهد؛ ما نیز در زمان مقرر نتایج را اعلام خواهیم کرد.سخنگوی شورای نگهبان گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری براساس اسامی ثبت‌نام‌کنندگان در این شورا آغاز شده و این بررسی در جلسه اخیر هم ادامه یافت. وی گفت: پنج روز اول رسیدگی به صلاحیت‌ها، روز پنجشنبه (امروز) به پایان می‌رسد و به احتمال زیاد، این فرصت به مدت پنج روز تمدید و بعد نتایج به وزارت کشور اعلام خواهد شد. روز گذشته برخی سایت‌ها مدعی تائید برخی چهره‌ها و رد برخی دیگر از سوی شورای نگهبان شده بودند.

برخورد قضایی قاطع با هرگونه حرکت در مسیر فتنه جدید

رئیس قوه قضاییه با اشاره به شیطنت رسانه‌ها و دولت‌های غربی و برخی دنباله‌های داخلی آنها درباره مطرح کردن موضوع تقلب در انتخابات آتی گفت: قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و انتظامی مجال طرح شیطنت‌آمیز مباحثی مانند تقلب و فتنه‌های جدید را در انتخابات نخواهند داد.

به گزارش روابط‌عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله‌ آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، مطرح کردن موضوع تقلب در انتخابات را «شگرد و توطئه برملاشده و لورفته» غربی‌ها در انتخابات کشورهای مستقل دانست و با تاکید بر این‌که این شگرد در بسیاری کشورها از جمله در انتخابات سال 88 ایران به کار گرفته شد، تصریح کرد:‌ دشمنان ما باید بدانند که مردم و مسئولان ایران اسلامی آگاه هستند و اگر کسی در مسیر فتنه جدید حرکت کند با برخورد قاطع و قانونی مواجه خواهد شد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: دستگاه‌های نظارتی نیز که وظایفی در انتخابات دارند باید با دقت کامل عمل کنند تا بهانه به دست کسی ندهند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که در جمهوری اسلامی ایران رسیدن به قدرت، اصل نیست افزود: بر این اساس نامزدهای انتخاباتی باید توانایی‌های خود را معرفی کنند و دیگران را تخریب نکنند و از «بگم بگم‌هایی» که به عنوان حربه‌ای برای تخریب رقبا برسر زبان‌ها افتاده و البته خلاف اخلاق، قانون و شرع است، پرهیز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها