دومین دوسالانه دیوارنگاری

جشنواره‌ای برای آراستن پایتخت

آغاز دوسالانه دیوارنگاری تهران

دومین دوره دوسالانه دیوارنگاری تهران عصر روز یکشنبه آغاز به کار کرد و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم افتتاحیه آن از رشد دو برابری آثار رسیده در این دوره سخن گفت.
کد خبر: ۵۶۲۴۹۰

به گزارش جام‌جم، دومین دوسالانه دیوارنگاری تهران شامل پنج بخش، مروری بر آثار یک دهه دیوارنگاری، مسابقه طراحی، کارگاه صنایع معماری، نقاشی‌های سه‌بعدی و گرافیتی و نیز همایش‌ها و مقالات است.

شوشتری مدیرعامل سازمان زیباسازی شهری تهران در مراسم افتتاحیه این رویداد هنری با اشاره به برگزاری اولین دوسالانه دیوارنگاری در سال 90 گفت: آن سال قول دادیم دومین دوسالانه را اردیبهشت 92 برگزار کنیم که توانستیم این گام را برداریم.

وی با اشاره به تفاوت‌های دومین دوسالانه با دوره قبل ادامه داد: باید بخش دیوارنگاری را از نقاشی جدا کنیم و سایر هنرهای تجسمی مانند گچکاری و آینه‌کاری را که می‌تواند در کنار آن بیاید، بگنجانیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در مقایسه تعداد آثار هنری رسیده به دبیرخانه دوسالانه در دو دوره برگزار شده گفت: امسال دو برابر سال گذشته اثر به دستمان رسیده است. در سال 90، 450 اثر و امسال 1090 اثر به دبیرخانه ارسال شده و این رشد بسیار خوبی است.وی تعداد آثار رسیده به بخش پژوهش را نیز در مقایسه با دو سال گذشته چشمگیر اعلام کرد و گفت: در اولین دوره در بخش پژوهش 25 اثر داشتیم که امسال به 146 اثر افزایش پیدا کرده است.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در مراسم افتتاحیه دومین دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران، با بیان این‌که یکی از قدیمی‌ترین دیوارنگاره‌های تهران در امامزاده نصرالدین از نوادگان امام محمدباقر(ع) است گفت: ترکیبی از معماری و دیوارنگاری در سنت شهرسازی ایران وجود دارد که از قدیمی ترین دروازه‌های تهران از دوره صفویه تا دوره ما این ترکیب نقاشی و هنر دیده می‌شود.

وی به آثار ارائه شده مربوط به دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از دوره نقاشی‌های دفاع مقدس باوجود پراکندگی‌ها و حجم زیادی که داشت و شعارهایی که جنبه‌های هنری آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌داد، چیزی نمانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها