توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه

برگزاری کنفرانس بین المللی در سوریه در ماه جاری، تشویق دولت و مخالفان برای حضور بر سر میز مذاکرات و تاکید بر راه حل سیاسی در این کشور و احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه از جمله توافقات وزیر خارجه روسیه و همتای آمریکایی در نشست روز گذشته در کاخ کرملین است.
کد خبر: ۵۶۱۰۳۸
توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه

به گزارش رویترز، سرگئی لاوروف و جان کری خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی در سوریه در ماه جاری، تشویق دولت و مخالفان برای حضور بر سر میز مذاکرات و تلاش برای راه حل سیاسی در این کشور و احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه شدند.

کری در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف گفت: اگر طرفین بر سر میز مذاکرات حاضر نشوند، اوضاع در سوریه بدتر می شود و بر میزان خشونت ها در این کشور افزوده خواهد شد.

لاوروف نیز مذاکره را ابزاری مناسب برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه خواند و از توافق روسیه و آمریکا برای حل مشکل سلاح شیمیایی و برقراری ثبات در این کشور خبر داد.

کری درآغاز مذاکرات در کاخ کرملین خطاب به ولادیمیر پوتین گفت: تلاش برای پایان دادن به تنش ها در سوریه از جمله موضوعاتی است که دو دشمن جنگ سرد می توانند با یکدیگر همکاری کنند.

کری افزود: آمریکا بر این باور است که مسکو و واشنگتن منافع مشترکی در قبال سوریه، ثبات در منطقه و ندادن اجازه به افراطیون برای ایجاد مشکلات در منطقه و سراسر جهان دارند.

وی همچنین درباره یافتن راه حل مشترک در قبال سوریه ابراز امیدواری کرد و گفت:  آمریکا و روسیه در ژوئن گذشته از راه حل سیاسی در این کشور حمایت کردند اما درباره چگونگی اجرای آن هنوز اختلافاتی وجود دارد.

کری گفت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که روسیه و آمریکا می توانند همکاری قابل توجهی را در قبال کره شمالی، ایران و همچنین روابط اقتصادی داشته باشند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بیات
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
فقط توعكس بالا دوتا كلاه كم داره كه سرهمدیگه بگذارند

نیازمندی ها