اعضای باند سرقت محموله های آهن در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۰۴۰۸
انهدام باند سرقت محموله های آهن

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 19 یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه  سال جاری، مأموران کلانتری 168 سیزده آبان در حین گشتزنی در آدرس یکی از روستاهای حاشیه اتوبان بهشت زهرا به یک دستگاه خودرو خاور برخورد می نمایند که در مقابل بارگیری محموله آهن از داخل یک گاوداری است.

در زمان مراجعه مأموران کلانتری جهت بررسی موضوع احدی از افراد حاضر در محل بلافاصله با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری، اما مأموران موفق به دستگیری سه نفر دیگر در محل شدند که در تحقیقات اولیه مشخص شد که محموله آهنِ در حال بارگیری مسروقه بوده و سارقان قصد فروش آن به خریدار اموال مسروقه را داشته اند که در ادامه «مالخر» به همراه خودرو خاور و مبلغ 20 میلیون تومان وجه نقد جهت خرید محموله آهن مسروقه به همراه دو متهم دیگر ، به کلانتری منتقل شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت محموله» و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده و برابر اعترافات متهمان ، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که محل گاوداری توسط فردی به نام «اصغر . خ» اجاره و در اختیار آنها قرار گرفته است که بلافاصله این شخص به عنوان یکی از مجرمان حرفه ای در زمینه «سرقت محموله» و متهم سابقه دار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مورد شناسایی قرار گرفت.

برابر سوابق بدست آمده از متهم «اصغر . خ» (45 ساله)، وی آخرین بار و در سال گذشته نیز به اتهام سرقت محموله و توسط کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده، اما با طی مدت کوتاهی از دوران محکومیت و با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد و بلافاصله پس از آزادی از زندان و اجاره گاوداری، مجددا سرقت های خود را به همراه دو تن از متهمان دستگیر شده به نام های «رضا . م» (27 ساله) و «رضا . ش» (34 ساله) از سر گرفته است.

برابر اعترافات بدست آمده از متهمان و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده در خصوص محل های تردد و دیگر اقدامات پلیسی بعمل آمده، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه میدان شوش شده و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه، وی را دستگیر و به پایگاه نهم آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ مرتضی رستمی رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر،افزود:«با دستگیری متهم اصلی پرونده و اعترافات بدست آمده از اعضای گروه مشخص شد که متهمان اقدام به سرقت خودروهای دارای محموله آهن آلات در مناطق مختلف استان تهران بویژه ملارد، شهریار، اسلامشهر و... کرده و پس از سرقت، اموال مسروقه را به گاوداری استیجاری منتقل و از این مکان به عنوان محلی برای نگهداری و فروش استفاده کرده اند که با بررسی پرونده های مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه داشته اند که در حال حاضر تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم قرار گرفته است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
سلام.تو اسلام اومده كه باید آدمی كه دزدی می كنه رو دستش رو قطع كرد.انصافا اگر این كار بشه دیگه كسی جرات دزدی به سرش نمی زنه.طرف رو می گیرند بعد ولش می كنند.خودشون می گیرند خودشون ول می كنند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها