مهاجران خاک لرستان را به توبره کشیدند

تقدیم اشتغال بیکارترین استان به غیربومی ها

وجود 70 معدن راکد در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاضر 103 معدن فعال و 70 معدن راکد در استان وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۸۷۴۴
وجود 70 معدن راکد در لرستان

حجت بیرانوند در جلسه کارگروه معادن استان افزود: بر اساس پتانسیلهای معدنی نقشهای از مناطق مشخص شده و با پهنهبندی مناطقی که دارای پتانسیلهای بالقوه در حوزه معدن و مواد معدنی در استان بوده، مشخص شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر103 معدن فعال و 70 معدن راکد در استان وجود دارد، تصریح کرد: پهنهبندی اکتشافات در مناطقی همچون دلفان، کوهدشت، ازنا و الیگودرز ضرورت دارد.

بیرانوند با بیان این‌که قیر طبیعی مادهای بسیار مهم است که در آمریکا، استرالیا و ونزوئلا وجود دارد، اما در ایران در استانهای لرستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان به وفور یافت میشود، بیان کرد: در این راستا میطلبد پهنهبندی انجام و کارهای اکتشافی این ماده را پیش ببریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به این‌که گچ و پتاس در استان وجود دارد اما هیچ اکتشافی در این راستا صورت نگرفته، متذکر شد: در منطقه سفیدکوه به دلیل این‌که منطقهای حفاظت شده هیچ اکتشافی صورت نگرفته است.

بیرانوند با بیان این‌که هفت چشمه شهرستان دلفان ظرفیت بالایی از نظر مواد مغذی کرومیت و منگنز دارد، بیان کرد: در این منطقه مطالعاتی عمیق صورت نگرفته است.

وی گفت: در معلولان و پلدختر قیر با کیفیت بالا وجود دارد که این قیر در صنایعی مانند ایزوگام، لاستیکسازی، عایق جوهرافشانها و... کاربرد دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از دربگنبد تا سپیددشت منطقهای به طول 250 کیلومتر وجود دارد که سرشار از معادن غنی از جمله منگنز و کرومیت، قیر طبیعی و پتاس و تالک و تالکشیست است که باید پهنهبندی و قرقبندی و از طریق شرکتهای زمینشناسی به مزایده گذاشته شود.

وی تصریح کرد: 28 فقره پروانه کشف در زمینه سنگ تزئینی، قیر طبیعی، سنگ لاشه، فلدسپات، گرافیت و سنگ گچ داشتیم.

استاندار لرستان: معادن استان شناسایی شوند

استاندار لرستان گفت: معادن استان با کمک سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاهها شناسایی شوند.

حبیبالله دهمرده در کارگروه معادن استان نیز افزود: با یک برنامهریزی مشخص، فرمانداران باید مکلف شوند با متخلفین، دلالان و سودجویان معادن برخورد کنند و کسانی که پروانه دارند مشخص شود که تا چه زمانی حق برداشت از معادن را دارند.

وی با بیان اینکه باید مسافت 250 کیلومتری از دربگنبد تا سپیددشت که جز معادن استان است، اولویتبندی شود، تصریح کرد: در این راستا ناجا و دستگاه قضا با متخلفین برخورد کرده و همچنین شورای تأمین شهرستانها نیز مشخص شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها