عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران:

شورا کارشناس جامع می‌خواهد

عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد شهر و مدیریت شهری موضوعی نیست که به صرف‌داشتن سابقه در یک حوزه خاص، فرد خود را شایسته حضور در آن بداند بلکه باید در این زمینه کارشناس جامع باشد.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۴
شورا کارشناس جامع می‌خواهد

امیررضا واعظی‌آشتیانی در گفت‌وگو با جام‌جم تصریح کرد: معتقدم شهر و شورا موضوعی است که نیاز به تنوع تخصص‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، فنی و مهندسی دارد و اگر می‌گوییم فرهنگی به این معنا نیست که فردی با پیشینه فرهنگی ـ هنری یا ورزشی لزوما آگاهی جامعی نسبت به مسائل فرهنگی داشته باشد، یعنی آن چیزی که برای شورای شهر لازم است. به عبارتی صرف هنرمند بودن یا ورزشکار و قهرمان بودن برای حضور در این عرصه کافی نیست.

وی افزود: در این رابطه یکی از ورزشکاران که می‌خواست خود را نامزد انتخابات شورا کند از من مشورت خواست که من به او گفتم شهرت داشتن یک بحث است و رای دادن مردم بحث دیگر، یعنی لزوما شهرت داشتن نمی‌تواند ضامن رای‌آوری شما شود. معتقدم در این زمینه باید تمیز قایل بشویم بین یک کارشناس مسائل فرهنگی و ورزش با فردی که صرفا پیشینه فرهنگی و ورزشی دارد؛ تمیزی که به اعتقاد من مردم ما بخوبی آن را قائل می‌شوند و می‌دانند که شورای شهر جایی است که به کارشناسان کلیدی با نگاه جامع در تخصص‌های مختلف نیاز دارد.

واعظی آشتیانی که سابقه ریاست بر فدراسیون دوچرخه‌سواری و مدیرعاملی باشگاه استقلال را در کارنامه خود دارد، همواره از جمله مدیران حوزه ورزش بود که از سوی ورزشی‌ها به نداشتن تخصص در ورزش متهم می‌شد، او در این باره افزود: مشخص است که سابقه مسئولیت اجرایی داشتن متفاوت از کار تحلیلی و کارشناسی است و شورای شهر جایی است که محل کار کارشناسی و تحلیلی است. با وجود این، برخلاف ورزشی‌ها که معتقدند باید گرداگرد ورزش را دیوار کشید و مانع حضور افراد غیرورزشی در این حوزه شد، من به هیچ عنوان چنین نظری ندارم و آنها هم می‌توانند به این قبیل عرصه‌ها ورود کنند و ملاک رای مردم است.

وی یکی از تهدیدهایی را که می‌تواند متوجه شورای شهر شود، نگاه صنفی دانست و گفت: به هر حال این تهدید را نباید ساده انگاشت و کسانی که به صرف قهرمان بودن یا هنرمند بودن وارد این حوزه شوند به احتمال فراوان نگاه صنفی در برخورد با مسائل شهری خواهند داشت و به طور جامع مسائل را بررسی نمی‌کنند.

واعظی‌آشتیانی در ارزیابی کارنامه آن دسته از قهرمانان ورزشی که پیش از این در شورای شهر بوده‌اند، گفت: در شرایطی شاهد هجوم قهرمانان به سمت ورزش هستیم که نمایندگان حال حاضر جامعه ورزش در شورا باید از خود بپرسند چه تاثیر‌گذاری برای ورزش داشته‌اند؟ کار سختی نیست، آنها بیایند و عملکرد خود را تشریح کنند. نه تنها ورزشی‌ها، بلکه دیگر اعضای شورا هم ابتدا باید عملکرد خود را تشریح کنند آن وقت بیایند دوباره نامزد شوند، چه در غیر این صورت بی‌انصافی در حق مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها