حسینعلی امیری، عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر این‌که شورای نگهبان یگانه مرجع احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است در واکنش به‌برخی شایعات مبنی بر نامه‌نگاری برخی اعضای شورای نگهبان با یکی از نامزدها مبنی بر احتمال رد صلاحیتش گفت: من به عنوان یک عضو شورای نگهبان این موضوع را تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۵۵۸۱۹۶

پیش از این برخی سایت‌ها نوشته بودند که برخی اعضای شورای نگهبان در نامه‌ای به یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان این‌که رد صلاحیت او محتمل است، توصیه کرده بودند که وارد انتخابات نشود.

امیری در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است شورای نگهبان در تعاملی با نامزدها به کسانی که احتمال رد صلاحیتشان وجود دارد مکاتبه کند تا ثبت‌نام نکنند، گفت: در این خصوص که بخواهیم به برخی نامزدها اعلام کنیم به دلیل رد صلاحیت ثبت‌نام نکنند در شورای نگهبان بحثی نداشته‌ایم.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره آیین‌نامه جدید این شورا گفت: در اصل 115 یکی از شرایط انتخاب رئیس‌جمهور این است که از میان رجل سیاسی و مذهبی انتخاب شود و رجل سیاسی و مذهبی بودن تعریف خاصی دارد که احراز آن به عهده شورای نگهبان است.

وی در خصوص جزئیات آیین‌نامه جدید این شورا که برای بررسی دقیق‌تر صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تدوین شده است، گفت: شورای نگهبان مدت‌هاست در جلسات متعدد مشغول تعریف رجل سیاسی و مذهبی است تا مشخص شود چه کسانی مصداق رجل‌سیاسی یا رجل مذهبی هستند.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان اکنون در جلسات مختلف خود شرایط رجل سیاسی را در کنار سایر شرایط مثل مدیر و مدبر بودن، بررسی می‌کند تا موضوع باز شود. وی خاطرنشان کرد: این موضوع یک بحث داخلی شورای نگهبان است که نیاز به اعلام عمومی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها