دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تشریح تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای سرنگونی حکومت سوریه گفت: دشمنان خارجی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها که دشمنان قسم خورده انقلاب هستند و برخی کشورهای عربی و ترکیه بدنبال وارد کردن فشار به سوریه هستند تا حکومت آن را قبل از انتخابات ایران سرنگون کنند. آنها پول های زیادی را در این مسیر هزینه کرده اند و هزاران مزدور را به سوریه اعزام کرده اند و با پول های کشورهای عربی خصوصا قطر و عربستان بدنبال آن هستند که اردن را نیز وارد جنگ با سوریه کنند.
کد خبر: ۵۵۷۷۷۶
آمریکا بدنبال سرنگونی دولت سوریه قبل از انتخابات ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا دربیست و هفتمین سالگرد شهادت فرمانده دلاور توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر شهید حسن شفیع‌زاده اظهار داشت: حماسه مهم ترین دوران تمدنی یک ملت و دوران ترقی، کمال و استقلال هر ملتی است. مانند حماسه دفاع مقدس که در این حماسه امام بزرگوار و ملت بزرگ ایران پیروز نهایی شدند.

وی افزود: نقش سرداران و فرماندهانی چون سردار شفیع‌زاده، باکری‌ها، یاغچیان‌ها، تجلایی‌ها و دیگر شهدای گرانقدر دفاع مقدس در پیروزی جنگ تحمیلی ناشی از تاسی این عزیزان به راه و رسم امام حسین(ع) و دستاوردهای قیام عاشورا بود که توانست ملت و کشور ایران اسلامی را در جهان عزتمند و سرافرازکند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: این فرماندهان تاثیرگذار بر جریان جنگ‌ تحمیلی عراق علیه ایران از جنس مردم بودند و با داشتن ویژگی‌های ‌نظیر آینده‌نگری ،ولایتمداری، تدین و انقلابی بودن با تفکر راهبردی خود کشور را از آسیب تجزیه طلبی نجات دادند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در زمینه تفکر و عملکرد سردار سرلشکر شهید شفیع‌زاده نیز گفت: تفکر راهبردی، قدرت عقلانی، کادرسازی و استعدادیابی، مدیریت قوی و ولایتمداری از خصوصیات مهم و بارز این سردار رشید اسلام بود که توانست نقش تعیین‌کننده‌ای در جریان جنگ تحمیلی داشته باشد.

وی افزود: شهید شفیع‌زاده با ایمان به خدا و مدیریت راهبردی، همزمان با دفاع مقدس توانستند دانشکده توپخانه را تاسیس و به کادر سازی و تربیت فرماندهان توپخانه و سازماندهی بیش از هفت گروه توپخانه بپردازند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه بسیاری از یافته‌های علمی کنونی در ایران اسلامی حاصل تفکرات شهدایی همچون شفیع‌زاده است، گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی به اوج پیشرفت، عظمت و اقتدار رسیده است مدیون خون پاک و مطهر شهداست.

‌وی تاکید کرد: شهید شفیع‌زاده فردی ولایتمدار بود که تمام اعمال و رفتارهایش نیز منطبق با آموزه‌های ولایی و در امتداد ولایت ائمه اطهار (ع) استوار شده بود و این رفتار تحت تاثیر تفکر و عمل آیت الله شهید مدنی بود که شهید شفیع زاده در ابتدا جزو محافظین آیت الله مدنی بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد‌: توسعه و پیشرفت‌های امروز در حقیقت محصول اراده‌هایی است که شهدایی همچون شفیع‌زاده، روح اعتماد به نفس و خودباوری را به آنها تزریق کرد و در حوزه فناوری تسلیحاتی موجب اقتدار معنوی، عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران شد.

وی اظهار کرد: شهید شفیع‌زاده قبل از اینکه یک فرمانده نظامی باشد، یک فرد اخلاقی و خود ساخته بود که ساده زیستی، گمنامی، تواضع و فروتنی از خصوصیات ویژه و بارز این شهید بود.

وی در ادامه انتخاب اصلح مورد تاکید مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و ملاک انتخاب را توجه به شاخصه هایی که امام بزرگوار و مقام معظم رهبری در چند سال گذشته و امسال تبیین کردند، بیان کرد و گفت: از نظر من بزرگترین مفهوم حماسه سیاسی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه امسال است.

وی اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری امسال یک نقطه عطف راهبردی و عبور از یک گذر تاریخی برای انقلاب و مردم است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: رئیس جمهور باید به عهد و پیمان و سوگندی که در قانون اساسی آمده است وفادار باشد. در جمهوری اسلامی ایران اصل بر تفکیک قوا است و قانون اساسی تنظیم روابط قوا و هماهنگی بین آنها را مسئولیت رهبرانقلاب دانسته است و مهم ترین شاخصه رئیس جمهور آینده بایستی تبعییت از ولایت فقیه باشد.

وی افزود: از مهمترین شاخصه های رئیس جمهور آینده کارآمدی و میدانی بودن و تلاش وی در حل مشکلات مردم و خدمت رسانی صادقانه، همراه با اخلاص به مردم، بایستی باشد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه از وظایف ریاست جمهوری آرامش و امید بخشی به مردم است، گفت: دشمنان خارجی بدنبال ایجاد اختلاف و تنش بین مردم و مسئولین هستند و بدنبال ایجاد تنش و ناآرامی در قبل و بعد از انتخابات هستند.

وی با اشاره به لزوم کارامدی دولت، با بکارگیری وزراء و هیئت دولت کارآمد و مسئول افزود: رئیس جمهور باید قادر باشد در مقابل تحریم ها ابتکار عمل داشته باشد و اقتصاد کشور را بهبود ببخشد. اداره کشور نیازمند خرد دسته جمعی است و رئیس جمهور علاوه بر وزراء کارآمد و قوی بایستی برای اداره کشور برنامه راهبردی مشخص و زمان بندی شده‌ای داشته باشد مانند برنامه های پنج ساله که تدوین شده است و حرکت در راستای سند چشم انداز ایران 1404.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور باید بتواند از این منابع و توان و ظرفیت ملی کشور استفاده کرده و کشور را به رشد و تعالی و استقلال واهداف چشم انداز 1404 برساند تا بتوانیم به اقتدار ملی و امنیت پایدار ملی دسترسی پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها