با حضور رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح 36 هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان

رئیس‌جمهور در کارگروه تخصصی کشاورزی و معدن اصفهان:

سال 92 باید سال احیای معادن و شکوفایی کشاورزی باشد

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالا و ناشناخته بخش معدن و نیز کشاورزی در کشور، تصریح کرد: باید همت کنیم تا سال 92 سال احیاء بخش معدن و شکوفایی بخش کشاورزی باشد.
کد خبر: ۵۵۷۱۷۰
سال 92 باید سال احیای معادن و شکوفایی کشاورزی  باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر (چهارشنبه) در ادامه برنامه‌های چهارمین سفر هیأت دولت به استان اصفهان در جلسه کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و معدن استان با بیان این‌که بخش معدن هنوز برای ملت ایران ناشناخته مانده است، گفت: بخش معدنی ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که باعث شده ارزش ذاتی آنها همتراز منابع نفت و گاز کشور باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که به دلایل مختلف پیش از این به بخش معدن توجه کافی نشده است، افزود: امروز که دشمن فشارهای خود را در بخش‌های نفت و گاز ایران متمرکز کرده است، مجالی فراهم آمده تا از این نعمات الهی به کشور ایران استفاده بیشتری کرده و معادن را فعال کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به محدودیت‌های اراضی کشاورزی استان اصفهان به لحاظ کم آبی، اظهار داشت: مناسب است نیازهای اصفهان به اشتغال، درآمد و کسب ثروت به بخش معدن منتقل شود و چه خوب است که سال 92 را سال احیاء معادن ایران قرار دهیم؛ بیایید همت کنیم تا امسال بخش معدن و کشاورزی کشور، شکوفا شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به این‌که اصفهان از حدود سه درصد از اراضی قابل کشت کشور برخوردار بوده و در همین اراضی شش درصد از محصولات کشاورزی کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: این یعنی ظرفیت‌های کشاورزی اصفهان نیز بالاست و در این عرصه خوب کار می‌شود و گر چه هنوز ظرفیت‌های خالی در همین مقدار سطح زیر کشت نیز وجود دارد، اما آمار فعلی گواه عملکرد موفق کشاورزان و پشتیبانی مسئولان است.

احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور نمایندگان بانک‌های کشور، همراه اعضای دولت در سفر به استان اصفهان، خاطر نشان کرد: بانک‌ها و بخصوص مدیران بانک‌ها در ایام اخیر خیلی تحت فشار بودند و ای کاش انرژی که صرف این اعمال فشار شد، صرف اصلاح نظام بانکی می‌شد تا هم مردم و هم مدیران از مشکلات موجود رهایی یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
قبلاًهم معدن داشتیم وهم كشاورزی وهم وزیر معدن وهم وزیر كشاورزی ،چیزجدیدی نیست .وباید در هزینه نمودن برحسب ضرورت ونیاز وآینده نگری گام برداشت . چیزی كه نداشتیم كارشناس اقتصادی
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
۰
۰
بله هر چی تو این 8 سال شكوفا شد تو این چند ماه هم شكوفاتر میشه كاری كردیدكه هر چی كشاورز و واحد صنعتی بوده یه جورائی داره ورشكست میشه گرونی هم كه جای خود داره

نیازمندی ها