رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس خبر داد:

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس و پیشگیری از معلولیت از افزایش مستمری مددجویان بهزیستی از 40 به 220 هزار تومان در سال جاری خبر داد و گفت: چنانچه شرایط فراهم شود این موضوع امسال عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۷۱۱۳
افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

فاطمه آلیا در نشست تخصصی اعضای فراکسیون حمایت حقوق معلولان با رئیس و معاونین سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت فراکسیون حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: این فراکسیون سه دوره است که در مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: فراکسیون حمایت از حقوق معلولان و پیشگیری از معلولیت‌ها جلسات متعددی را در سال گذشته با مسئولان بهزیستی، وزارت کشور، وزارت بهداشت برگزار کرد در سال جاری نیز این جلسات ادامه خواهد داشت.

آلیا گفت: پیگیری آخرین وضعیت لایحه اصلاحیه قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان که در سال گذشته کار مشترکی بین دولت و مجلس بود یکی دغدغه‌های نمایندگان مجلس بوده که امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس خاطرنشان کرد: لایحه بازنگری شده قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان هر چه زودتر پس از تصویب در کمیسیون تخصصی و در نهایت تصویب هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی برای تصویب نهایی ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد:  در بحث اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخش خصوصی باید مددجویان و معلولان بهزیستی از این موضوع استثناء شوند چرا که در این زمینه با مشکلاتی رویرو هستند.

آلیا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات معلولان در سال‌های گذشته بحث مستمری بوده است که در این زمینه نمایندگان مجلس و مسئولان بهزیستی برنامه‌های را برای معلولان و مددجویان دارند.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته است مستمری مددجویان افزایش یابد که در همین زمینه قرار شد سازمان بهزیستی پیشنهادات خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس بیان داشت: چنانچه شرایط مهیا شود مستمری مددجویان در سال جاری از 40 به 220 هزار تومان افزایش خواهد یافت. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها