احمدی نژاد در اجتماع مردم اصفهان:

برخی سفرهای استانی هیأت دولت را زیر سوال می‌برند

رئیس جمهور با بیان اینکه استقرار و اجرای عدالت نیازمند حضور وهوشمندی دائمی و همگانی است، اظهار داشت: یقین دارم که ملت ایران در انتخابات آینده ریاست جمهوری با حضور حماسی 50 میلیونی و انتخاب منتخبی با رای 30 الی 40 میلیونی، قدرت خود را به دنیا نشان داده و تمام مشکلات را یکباره به نفع خود برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۵۵۶۹۷۲
برخی سفرهای استانی هیأت دولت را زیر سوال می‌برند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز(چهارشنبه) در میدان نقش جهان اصفهان در اجتماع باشکوه و بزرگ مردم این استان با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: ایجاد حماسه نیازمند حضور ملت است؛ اصولاً زمانی که مشکلات پیچیده و توطئه‌های گسترده‌ای در مسیر حرکت یک ملت پیش می‌آید، نیاز به حرکت هوشمندانه و بزرگ همه ملت احساس می‌شود که به صحنه آمده و شرایط را به نفع ملت تغییر دهند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بدون تردید همه طراحی بیگانگان و بدخواهی عوامل داخلی آنان با حضور و تصمیم ملت به طور کلی ریشه‌کن خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتماد به ملت، مقدمه حماسه است، گفت: امام و رهبری عزیز همیشه اعتماد به ملت را مورد تأکید قرار دادند؛ وقتی رهبری عزیز می‌فرمایند که یک رای بیشتر ندارند، این بدان معناست که هیچ‌کس خودش را جای ملت ندانسته و به جای آنها تصمیم نگیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همانطور که عده‌ای در عرصه اقتصادی علاقمند هستند که گلوگاه‌ها را در اختیار داشته باشند، در عرصه سیاسی نیز یک عده و گروه که نمی‌دانیم از کجا آمده‌اند، خودشان را اصل ملت و انقلاب دانسته و حتی رهبری را در انحصار خود می‌دانند در حالی که رهبری متعلق به 75 میلیون نفر بوده و همه ملت عاشق رهبری، ایران و جمهوری اسلامی هستند.

احمدی‌نژاد خطاب به عده‌ای که عنوان می کنند برای انتخابات نقشه کشیده‌اند، گفت: اشکالی ندارد؛ شما نقشه‌های خود را بکشید، اما مطمئن باشید کار این ملت نقشه‌های شما را نقش برآب کردن است.

وی با اشاره به این که برخی سفرهای استانی هیأت دولت را زیر سوال می‌برند، گفت: سال گذشته دور چهارم سفرها به دلایلی به تأخیر افتاد و از آنجا که بیست استان از دور چهارم سفرها باقی مانده بود، تصمیم گرفتیم، با مقداری کار زیادتر به این استان‌ها نیز سفر کرده و ضمن عرض ارادت به مردم در جهت حل مشکلات آنها حرکت کنیم؛ حتی در این حد که به مردم این استان‌ها اعلام کنیم که نوکر و خادم شما بوده و تلاش خود را برای پیگیری مشکلاتتان انجام دادیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با ذکر خاطره‌ای دیگری اظهار داشت: سال 89 یکماه قبل از سفر به لبنان یکی از سران صهیونیست‌ها در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ما کاری خواهیم کرد که احمدی‌نژاد نابود شود و دیگر کسی جرات نکند اسم احمدی نژاد را بیاورد؛ از سال گذشته قبل از سفر به سازمان ملل دو مقام بلند پایه آمریکایی با صهیونیست‌ها ملاقات کرده و به آنان می‌گوید ما حریف این دولت نشدیم و احمدی‌نژاد حقانیت ملت خود را در موضوعات مختلف بویژه هسته‌ای اثبات کرده و آمریکا را منزوی کرده، اما شما خیالتان راحت باشد به شما قول می‌دهم که احمدی‌نژاد نابود خواهد شد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: به کسانی که این ادعاها را مطرح کرده بودند می‌گویم که احمدی‌نژاد قطره‌ای از اقیانوس بی‌کران ملت ایران است و در درون این ملت میلیون‌ها انسان شجاع، فاضل و انقلابی‌تر از احمدی‌نژاد وجود دارد.

وی گفت: از اشتباهات تاریخی دشمنان ملت ایران این است که خیال می‌کنند با یک فرد، حزب و گروه طرف هستند در حالی که طرف اصلی آنها ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ملت ایران ریشه همه بدخواهان خود را بر خواهد کند، خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است با اقدامات دشمنان فشارهایی بر مردم وارد شده باشد، اما باید بدانند که ملت ایران ملتی نیست که صحنه را ترک کند.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و حکومت ولایی، دیگر حکومت علوی مستقر شده و به آخر خط رسیده‌ایم ، اظهار داشت: اینطور نیست که تصور کنیم با برپایی نظام علوی دیگر خیال‌ها باید راحت باشد چراکه استقرار کامل حکومت علوی نیازمند تلاش‌های مستمر، مقاومت‌های گسترده و هوشمندی و مراقبت است همانگونه که برپایی عدالت، سخت‌ترین مرحله کار انبیاء و ائمه الهی بوده است.

وی با بیان اینکه شاخصه حکومت علوی استقرار عدالت اظهار داشت: امیر المومنین علی (ع) بخاطر پافشاری بر عدالت به شهادت رسید عدالت ستون فقرات حکومت علوی است و بدین معناست که تبعیض و ظلم نباشد و عده‌ای برای خود امتیاز اضافه نخواسته و خود را مالک و بالاتر از ملت نباشند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: شیطان از ابتدای به دنبال آن بود که انسان را حقیقت توحید و عدالت و حقیقت وجودی امام عصر(عج) منصرف کند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: زمانی که دولت مقداری از منابع ملت را در اختیار خود ملت قرار می دهد، همه بلندگوها علیه این اقدام به راه می افتد و در این راه تمامی دشمنی دشمنان و توطئه‌ها و تحریم‌های سنگین و بی سابقه آنان را کنار می گذارند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: زیاده‌خواهان اقدام دولت را برای پیگیری باز گرداندن میلیاردها تومان از منابع کشور دست کسانی که آن را برده و تحویل نمی‌دهند خراب شدن اقتصاد عنوان می کنند تا دولت را از این کار بازدارند؛ آنان حتی مسکن مهر را موجب خرابی اقتصاد عنوان می کنند.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت نیازمند عدالت و حضور دائمی است، تصریح کرد: عده‌ای هنگامی که پافشاری کسی را بر عدالت مشاهده کرده و نمی‌توانند وی را از این کار منصرف کنند، خود او را متهم می‌کنند و این داستان تکراری تاریخ است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در عرصه بین‌المللی هم باید عدالت مستقر شود، اظهار داشت: تا زمانی که عدالت نباشد اجازه نمی دهند ملت‌ها پیشرفت کنند و به محض اینکه ملتی در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد با بهانه‌ گیری‌های مختلف در مسیر این ملت مانع ایجاد می‌کنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مهمترین دشمنی مستکبران با عدالت است، گفت: اگر عدالت در جهان مستقر باشد، مستکبران نمی‌توانند قاره‌ها را غارت کنند؛ امروز آفریقا سرشار از ذخایر عظیم خدادادی است و مستکبران براساس مناسبات ناعادلانه‌ای که وجود دارد، ثروت این مناطق را غارت می‌کنند و حتی از میزان غارت‌های خود آمار و گزارشی به مردم کشورهای ارائه نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: علت اینکه سلطه‌گران با ملت ایران دشمنی می کنند این است که این ملت می‌تواند پیشرفت کرده به قله‌ها برسد و جامعه الگو و سعادتمند را به بشریت معرفی کند.

رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای در داخل کشور مدام آیه یأس می‌خوانند و زمانی که دشمن مشکلی را در بازار ارز و نفت ایجاد می کند بلافاصله در کنار دشمنان ایستاده و منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: استقرار عدالت و ساختن ایران و نیز ایستادگی در مقابل مستکبران شدنی است و باید ایستادگی کنیم تا کشور را برپایه عدالت ساخته و سپس به دنیا الگویی از خود نشان دهیم.

وی با بیان اینکه خدای متعال یک امانت و یک مأموریت در اختیار ملت ایران قرار داده است، گفت: سرزمین ایران ملت مؤمن، کمال‌جو و با استعداد امانت خدای متعال است و در مقابل آن مأموریت ما ساختن ایران و برافراشتن پرچم توحید و عدالت و آبادانی و نیز زمینه سازی برای استقرار عدالت در جهان و حاکمیت امام عصر(عج) در جهان است.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران نقطه امید ملت‌های جهان است، با ذکر خاطره‌ای در این زمینه، گفت: چاوز که مردی انقلابی و از عاشقان امام، انقلاب و ملت ایران و آرزومند ظهور امام عصر(عج) بود بعد از 400 سال مبارزات مردم آمریکای لاتین که مدام توسط مستکبران و استعمارگران سرکوب می‌شد، اعلام کرد که راه، راه امام و انقلاب ملت ایران است و موج عظیمی در آمریکای لاتین راه انداخت تا جایی که کنگره آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران در این منطقه بودجه اختصاص داد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: زمانی که در مراسم درگذشت و تحلیف جانشین چاوز در ونزوئلا حضور یافتیم میلیون‌ها نفر که برای تدفین چاوز اجتماع کرده بودند به محض اینکه در مقابل جمعیت از ماشین پیاده شدیم یک صدا فریاد "زنده باد ایران" سر دادند و همین جریان در مراسم تحلیف نیز تکرار شد و این نشان‌دهنده آنست که امروز ملت ایران پرچم توحید، عدالت و دعوت به خدا و حکومت جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت تلاش برای استقرار عدالت، گفت: استقرار عدالت و برپایی عدالت نیازمند حضور عمومی او و همگانی مردم است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه نظام سرمایه‌داری دچار مشکلات سنگین شده و برای جبران ضعف‌ها و نجات اقتصاد خود دنبال ایجاد بحران در جهان است، خطاب به کشورهای شرق آسیا از جمله چین، ژاپن و کره گفت: دوستانه خواهش می‌کنم که مسائل خود را مثل همیشه با هوشمندی و مذاکره و گفتگو برطرف کنید. امروز دشمنان بشریت از اینکه مشاهده کردند چند کشور در شرق آسیا در حال پیشرفت است نقشه کشیدند تا با ایجاد جنگ هم مانع پیشرفت این کشورها شده و هم مشکلات خود را برطرف کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز آمریکا می‌خواهد پایگاه‌های خود را در شرق آسیا حفظ کرده و ثروت مردم این منطقه را همچنان غارت کنند، خطاب به این کشورها گفت: باید هوشیاری کنید و ایران آماده است میانجی‌گری کرده تا مسائل با گفتگو و مذاکره حل شود؛ نباید اجازه دهید دشمنان بشریت شما را تخریب کرده تا شرایط خود را اصلاح کنند.

احمدی نژاد در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه اصفهان خاستگاه علما، دانشمندان، مجاهدان، فیلسوفان، ریاضی‌دانان و هنرمندان بوده است، گفت: اصفهان نمایشگاه بزرگ ارزش های انسانی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در طول تاریخ حافظ ارزش های اسلامی، الهی و انسانی بوده اند، اصفهان را کانون فرهنگ، هنر، ادب، کار و تلاش و همت‌های بلند دانست و ادامه داد: اصفهان دیار شجاعان، دلیران و شهیدان و نماد نشاط، شادابی و امیدواری و همت ملت ایران و قلب تپنده همه آرزوهای این ملت است.

احمدی‌نژاد نقش اصفهان در حفظ استقلال و دفاع از تمایت ارضی ایران، ارزش های الهی و انسانی و ساختن و آبادانی ایران را بی بدیل توصیف کرد و افزود: اگر روحیه کار، تلاش، پشتکار، مقاومت، دقت در کار و فعالیت های اقتصادی، که در مردم اصفهان وجود دارد، در بین همه ملت ایران فراگیر شود، خواهیم دید که مسایل اقتصادی به سرعت حل شده و پیشرفت اقتصادی ملت، چند برابر خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ایرانیان یک ملت بزرگ هستند که در طول هزاران سال از فراز و نشیب و حوادث گوناگون تاریخ با سربلندی عبور کرده‌اند، اظهار داشت: ملت ایران از ابتدای تاریخ در آرزوی توحید، عدالت و استقرار حاکمیت توحیدی و عدالت محور بوده و هر جا که ندا و نوایی از توحید و عدالت شنیده، گرد آن جمع شده و از آن حمایت کرده و در مسیر تثبیت و گسترش آن از خود گذشتگی و فداکاری کرده است.

وی با اشاره به استقبال بزرگان و فرهیختگان ایران از ولادت حضرت عیسی(ع) و نیز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص)، تصریح کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام(ص) به رسالت مبعوث شد و پیام دعوتش به ملت ایران رسید، این ملت بدون کوچکترین مقاومتی و با اشتیاق کامل این پیام را پذیرفت و پس از پیامبر نیز امانت الهی و سنگین او را در میان گرفت و از آن تا امروز حفاظت کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران از ابتدا عشق به خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) را در دل داشته است، خاطر نشان کرد: ایرانیان همواره آرزوی تحقق حکومت علوی را پس از پیامبر(ص) داشته‌اند و برای تحقق این آرزو 1400 سال است که تلاش و مجاهدت کرده و برای این عشق مجاهدان، عالمان و دانشمندان خود و شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در مقاطعی از تاریخ و در دوره حکومت هایی همچون آل بویه، طبریان یا صفویان نسیم و رایحه‌ای از حکومت علوی در ایران وزیدن گرفت و ملت ایران سریعاً از آن حمایت کرد، گفت: آرزوی اصلی ملت ایران برای استقرار حکومت علوی تا به حال محقق نشده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر مردی از جنس آسمان در میان ملت ایران پرچم دعوت به برپایی حکومت علوی را بلند کرد و این ملت یکپارچه به دعوت او لبیک گفتند و پس از سال‌ها مبارزه برای پیروزی انقلاب، 8 سال دفاع مقدس برای حفاظت از آن را رقم زدند و حدود 220 هزار شهید و صدها هزار جانباز و آزاده تقدیم آن کردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران برای استقرار حکومت علوی سختی‌های زیادی را تحمل کرده است، اظهار داشت: آرزوی تاریخی ملت ایران برای استقرار حکومت توحیدی و عدالت‌محور، یک آرزوی جهانی است؛ چرا که همه بشریت در فطرت خود، خواستار چنین حکومتی بوده و در این بین ملت ایران به لطف هوشمندی و برجستگی‌های تاریخی که از ناحیه لطف خدا نصیب آنها شده است، زودتر از دیگران این آرزو را شناخته و به دنبال تحقق آن حرکت کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز 34 سال است که ایران بر خط نورانی امامت و ولایت و تلاش برای استقرار حکومت علوی ایستاده و بداخلاقی‌ها را به عشق تحقق حکومت علوی تحمل می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به علاقه قلبی خود به مردم اصفهان از اقدامات دولت برای رفع مشکلات مردم استان و تسریع در پیشرفت و آبادانی این استان از جمله در زمینه آب، کشاورزی و صنعت خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
آقای رئیس جمهور انگار در این مملكت زندگی نمی كنند این همه گرانی ووضع بعد اقتصادی ایشان خیلی ریلكس هستند.شاید مساله اقتصادی به دولت ربط ندارد مگر مقام معظم رهبری تاكید بر بررسی وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را اولویت آقایان قرار نداد.بابا مردم می فهمند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
حالا خوبه سفرها استانی میرود و با وضع معیشت و رفاه اقشار مردم از نزدیك با خبر هستند و این گونه است وضع از جیب خودمان خارج میكنند و بریز و بپاش كجاست آن عدالتی كه روزی شعار میدادند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
۰
۰
واحد كك سازی 3 ماه پیش راه اندازی شد به جای این مراسم ها به فكر این گرانی 200درصدی باشید
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
۰
۰
آقای رئیس جمهور درحال حاضر رسیدگی به اوضاع اقتصادی وتعیین نرخ ارز وریال وكاهش قیمت كالاهای اساسی از اهم مسائلی است كه باید دولت به آن بیندیشد ، اگر راست میگویید وخود را همانطور كه در ابتدای سخنانت سرباز امام زمان معرفی میكنید چرا دراین مدت 8 سال ، آنهارا معرفی وبه سزای اعمالشان نرساندید مگر خون تو از خون شهیدان رنگین تر است ،مردم بیدار هستند

نیازمندی ها