یک مقام پیمان آتلانتیک شمالی:

ناتو علاقه ای به درگیری با روسیه ندارد

روسیه:

پیامدهای فاجعه بار درصورت توسل به زور درسوریه

نماینده روسیه در ناتو تاکید کرد توسل به زور در سوریه پیامدهای فاجعه باری به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۵۶۹۴۶
پیامدهای فاجعه بار درصورت توسل به زور درسوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد،الکساندر گروشکو گفت: هر سناریویی در سوریه متکی بر توسل به زور ، منجر به بروز فاجعه خواهد شد.

گروشکو افزود: تلاشهای بین المللی باید بر حل بحران سوریه در چارچوب سیاسی و براساس بیانیه ژنو متمرکز باشد.

روستاهای ریف شرقی حلب از وجود تروریستها پاکسازی شده است

ارتش سوریه همه روستاهای ریف شرقی حلب را از وجود افراد مسلح تروریست پاکسازی کرده است و فرودگاه حلب نیز به زودی بازگشایی خواهد شد و شمار زیادی از تروریستها در چندین منطقه در حلب و ریف حلب در حملات ارتش سوریه کشته شدند .

شادی حلوه خبرنگار شبکه تلویزیونی سوریه گفت: ارتش سوریه به عملیاتش در مناطق مختلف ریف حلب و شهر حلب ادامه می دهد .

وی افزود: ریف شمالی صحنه عملیات فشرده نیروهای ارتش است و درگیریهای بسیار شدیدی در منغ ، کفرخاشا ، کفر انطون ، علقمیه ، اعزاز ، دیر جمال و وضیحی رخ داد و شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.

حلوه گفت: نیروهای ارتش انبار سلاح و مهمات تروریستها را در منطقه مایر هدف قرار دادند که شمار زیادی از تروریستها کشته شدند.

حلوه گفت: تأکید می کنم نیروهای سوری با قدرت در فرودگاه منغ و اطراف آن مستقر هستند و برای درگیری با مزدوران آمادگی دائم دارند.

وی افزود: در شمال شرقی ریف حلب نیز در مسلمیه و حندرات و اطراف بیمارستان کندی نیز درگیریهای پراکنده بین ارتش و تروریستها ادامه دارد و شماری از مزدوران در حمله به مواضع ارتش سوریه کشته شدند.

وی درباره حلب نیز گفت: در منطقه مرجه ، معادی ، شیخ سعید ، عامریه و تل زرازیر، بنی زید ،بستان القصیر و کلاسه چندین عملیات صورت گرفت و نیروهای ارتش به محل تجمع  تروریستها یورش بردند و شماری از تروریستها کشته شدند.

حلوه گفت: به زودی زود خبرهای خوبی درباره پاکسازی کامل جاده فرودگاه حلب و اطراف آن خواهید شنید و عملیات پاکسازی اطراف فرودگاه ادامه دارد و به زودی جاده فرودگاه حلب گشوده خواهد شد و پرواز هواپیماها از این فرودگاه از سرگرفته خواهد شد .

وی گفت: گزارش تصویری از پاکسازی همه روستاهای ریف شرقی حلب به زودی پخش خواهد شد .

نیروهای امنیتی سوری، یک عملیات انتحاری را در دمشق  ناکام گذاشتند

نیروهای سوری تلاش یک فرد انتحاری عضو جبهه النصره را برای منفجر کردن مواد منفجره همراهش در دمشق خنثی کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، نیروهای امنیتی سوری تلاش محمد ماهر عماد خضیر  را پیش از آنکه بتواند مواد منفجره همراه خودش را در حاره المشروع منفجر کند خنثی کردند و وی را کشتند.

شماری از تروریستها در ریف دمشق کشته شدند

شماری از افراد مسلح تروریست از جمله یک تبعه مغربی در حمله نیروهای ارتش در دوما در ریف دمشق کشته شدند و مقادیر زیادی سلاح در دمشق و لاذقیه کشف و ضبط شد.

مقادیری از سلاحها و مهمات افراد مسلح تروریست در دوما واقع در ریف دمشق منهدم شد. همچنین یک مخفیگاه تروریستها در شرق شهر حرستا در ریف دمشق منهدم شد و شماری از تروریستها کشته شدند.

همه اعضای یک گروه تروریستی در نزدیکی مدرسه صمصم در حرستا کشته شدند. محل تجمع تروریستها در نزدیکی پل حرمله بین جوبر و زملکا و عین ترما و حجیره در ریف دمشق هدف حمله نیروهای ارتش قرار گرفت و شماری از تروریستها کشته شدند. از طرف دیگر یک منبع مسئول گفت یک مخفیگاه تروریستها به همراه مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات پزشکی در منطقه رکن الدین در دمشق شناسایی و سلاحهای کشف و توقیف شد.

در شهر لاذقیه یک دستگاه خودرو در ورودی شرقی این شهر توقیف شد که حامل تجهیزات ویژه بمب و تجهیزات کنترل از راه دور بمب و کلتهای کمری مجهز به صدا خفه کن بود. در حمله نیروهای امنیتی سوری به محله صلیبه در لاذقیه یک مخفیگاه حاوی مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تفنگهای خودکار و ابزارهای ایجاد انفجار ، تفنگهای ناتو و روسی و کلتهای کمری مجهز به صدا خفه کن و نارنجک کشف و ضبط شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها