قطار پرسرعت شاهرود ـ تهران راه‌اندازی شد

قطار پرسرعت شاهرود ـ تهران با حضور مدیرکل راه‌آهن شمال شرق کشور، فرماندار شاهرود و جمعی از مسئولان استان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۴۰

به گزارش ایسنا، محمد صادق برزنونی، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دراین‌باره گفت: این قطار دو طبقه پرسرعت هر روز از مبادی شاهرود به تهران و بالعکس کار جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که سرعت این قطار 140 کیلومتر در ساعت است، افزود: قطار پرسرعت دو طبقه‌ شاهرود ـ تهران که در شهرهای دامغان و سمنان نیز توقف دارد، فاصله‌ تهران تا شاهرود را در مدت 4 ساعت و 20 دقیقه طی می‌کند.مدیرکل راه‌آهن شمال شرق با اشاره به ظرفیت 540 نفری این قطار، گفت: این قطار پنج سالن با ظرفیت هر یک 108 نفر است.

برزنونی با بیان این‌که کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی در خدمات راه‌آهن همواره مورد توجه است، اظهار کرد: زمان حرکت این قطار از تهران ساعت 7 و 45 دقیقه صبح و ساعت برگشت آن از شاهرود به تهران ساعت 14 و 45 دقیقه است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق با بیان این‌که انجام طرح‌های راه‌آهن با هزینه‌های سنگین همراه است، در ادامه با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش تصریح کرد: سرعت در افزایش خدمات ریلی به مردم، نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

وی با بیان این‌که تعداد و میزان فراوان حوادث جاده‌ای یکی از مشکلات جدی امروز کشور است، یادآور شد: توسعه‌ خطوط راه‌آهن و سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌تواند تاثیر فراوانی در کاهش حوادث جاده‌ای در کشور داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها