سرمربی تیم فوتبال راه آهن تهران با بیان اینکه حضور سیاست در فوتبال بزرگترین مشکل این رشته ورزشی در ایران است، گفت: تا زمانی که سیاست درفوتبال ایران تاثیر گذار باشد به پست های مدیریتی در این رشته ورزشی فکر نخواهم کرد.
کد خبر: ۵۵۵۵۶۴
دایی: در فوتبالی که با سیاست ادغام است مدیریت نمی کنم


علی دایی روز شنبه در گفت وگویی افزود: من فرد مستقلی هستم و علاقه ندارم در فوتبالی که با سیاست ادغام است، به مسایل مدیریتی فکر کنم.
وی تصریح کرد: من برای تامین مخارج زندگی به فوتبال نیاز ندارم و برای عشق و علاقه در این رشته ورزشی فعالیت می کنم و زمانی که فوتبال از سیاست دورشود به سراغ مدیریت درآن خواهم رفت.سرمربی تیم فوتبال راه آهن درادامه به مشکلات فوتبال ایران اشاره کردوگفت: متاسفانه در ورزش های گروهی مانندفوتبال به درستی سرمایه گذاری نکردیم. اما در ورزش های انفرادی مانند کشتی، تکواندو وغیره خوب عمل کردیم .در فوتبال هم بازیکن خوب زیاد داریم، اما تیم داری بلد نیستیم.
وی تاکید کرد: من در کارم جدی هستم و حدود وظایفم را به درستی می دانم. در کارهای دیگران دخالت نمی کنم و از مدیران خود نیز خواسته ام در مستطیل سبز وارد نشوند. تا زمانی که بتوانم در این رشته به عنوان مربی کار خواهم کرد و اگر بدانم که دیگر ثمری برای فوتبال ندارم، حتما از آن خارج خواهم شد.
دایی درباره حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران گفت: متاسفانه شرایط جذب بازیکنان خارجی در فوتبال ایران با کشورهای دیگر متفاوت است و این موضوع زیاد به سود فوتبال ما نیست. در فوتبال ایران به غیر از دو یا سه بازیکن، سایر بازیکنان خارجی در شان فوتبال ما نبودند. در لیگ برتر فوتبال چندین بازیکن خارجی داریم که نیمکت نشین هستند، اگر قرار باشد، بازیکن خارجی جذب شود و بر روی نیمکت بنشیند، چه سودی برای فوتبال ایران دارد؟
وی تاکید کرد:اگرباشگاه ها خصوصی باشند، دیگر این مشکلات را نخواهیم داشت، زیرا باشگاه از جیب خود خرج می کند و برای خرج کردن نیز دقت خواهد کرد. در برخی باشگاه ها که از بودجه عمومی استفاده می کنند، مدیرعامل می آید وبرای باشگاه کلی بدهکاری درست می کند و می رود، مدیرعامل بعدی درگیر این بدهکاری ها می شود و باید جوابگو باشد.
دایی درباره جذب مربیان خارجی وتاثیر آنان درفوتبال ایران گفت: این موضوع نیز مانند بازیکنان خارجی است.البته مربیان خوبی هم به ایران آمدندوخیلی چیزها برای فوتبال ایران به همراه داشتند. حضورمربیان خوب خارجی سطح باشگاه ها را نیز بالا می برد. اما مربیانی که صرفااسمی ازخود دارند، دردی از فوتبال ایران را نمی کاهند. متاسفانه دلالان آنان را به فوتبال ایران تحمیل می کنند.
سرمربی تیم فوتبال راه آهن درباره عملکرد کروش  در تیم ملی فوتبال گفت: الان فرصت مناسبی برای صحبت کردن در این مورد نیست، زیرا تیم ملی چند بازی حساس در پیش دارد. باید همگی از کی روش حمایت کنیم تا تیم ملی فوتبال به جام جهانی راه یابد.
وی درپاسخ به این سئوال که آیا شرایط هدایت تیم ملی فوتبال را دارد، یا نه؟ گفت: در گذشته که من سرمربی تیم ملی فوتبال شدم، خیلی ها گفتند برای علی دایی زود بود،اما من با این سخن موافق نیستم. زیرا از نظر فنی به موقع به تیم ملی رفتم و در 23 بازی رسمی تنها یک شکست داشتم که همان شکست نیز باعث برکناری من شد.
دایی به ایرنا گفت: اما تجربه من در گرفتن این پست از این نظر کم بود که شرایط خودم را از قبل به صورت دقیق مشخص نکردم. باید مانند کروش  قرارداد مشخص و سفت و سخت برای خودم درخواست می کردم که اجازه انتخاب همکاران را نیز در آن داشته باشم.وی تاکید کرد: مسایل سیاسی حاکم بر فوتبال ایران باعث شد که از تیم ملی دور شوم. حضور من در فوتبال یک تصمیم فوتبالی بود اما کنار گذاشتنم یک تصمیم سیاسی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها