گزینه‌های اکران دوم بهار نشان از انتخاب فیلم‌هایی پرحاشیه دارد

اکران دوم بهار، پرحاشیه یا آرام؟

انتخاب فیلم‌های «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی» و «تلفن آقای رئیس جمهور» برای اکران دوم بهار در حالی صورت می‌گیرد که موضوع اکران این آثار در سال گذشته با مشکلات و حواشی روبه‌رو بوده است و این نگرانی را برای اهالی سینما ایجاد می‌کند که آیا خاطره تلخ نوروز سال گذشته دوباره تکرار می‌شود؟
کد خبر: ۵۵۳۲۷۸

به گزارش خبرنگار ما، پنج فیلم اکران نوروزی همچنان بر پرده سینماهای کشور در حال نمایش است.

فیلم سینمایی «رسوایی» تازه‌ترین ساخته مسعود ده‌نمکی یکی از این پنج فیلم نوروزی است که در تهران به فروش یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی دست یافته است. همچنین اکران این فیلم در شهرهایی چون مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس، رشت، ارومیه، تبریز، اردبیل، رفسنجان و زنجان مجموعا با فروش یک میلیاردی همراه بوده است. این فیلم با فروش 2.5 میلیاردی، به اکران خود در سینماها ادامه خواهد داد و فیلم تازه‌ای جایگزین آن نخواهد شد.

فیلم سینمایی «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری هم با افزایش میزان فروش، در رتبه دوم جدول فروش اکران فیلم‌های نوروزی جای گرفته است. این اثر در تهران 768 میلیون تومان فروخته و فروش شهرستان‌های آن 280 میلیون تومان شده است. این فیلم در مجموع در سراسر کشور به فروش یک میلیارد و 48 میلیون تومان دست یافته است.

فروش «حوض نقاشی» در حالی رونق می‌گیرد که در صورت پایین آمدن سقف فروش‌اش، جای خود را به فیلم سینمایی «تلفن آقای رئیس‌جمهور» به کارگردانی علی عطشانی در گروه سینمایی آزادی می‌دهد.

«تلفن آقای رئیس‌جمهور» که در جشنواره سی‌ام فیلم فجر به نمایش در آمد، با یک‌سال تاخیر روی پرده سینماها خواهد رفت. این فیلم به تهیه کنندگی محسن علی‌اکبری قرار بود خرداد سال گذشته به نمایش درآید ولی به دلایل نامعلوم از اکران بازماند و حتی شایعه توقیف شدن آن هم انتشار یافت.

«تلفن آقای رئیس‌جمهور» داستان پیرمردی باربر است. او قصد خرید سیمکارت و تلفن همراه را دارد که دست بر قضا سیمکارت خاموش سالیان گذشته رئیس‌جمهور را می‌خرد.

مهدی هاشمی، اکبر عبدی، نیکی کریمی، بهناز جعفری و آتیلا پسیانی در این فیلم بازی می‌کنند.

انیمیشن «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی هم که تا پایان تعطیلات نوروز در رتبه دوم جدول فروش قرار داشت، فروش 850 میلیون تومانی در تهران داشته است و با احتساب شهرستان‌ها نزدیک به یک میلیارد و یکصد میلیون تومان فروش کرده است.

«رژیم طلایی» ساخته جدید رضا سبحانی تاکنون در رتبه چهارم جدول اکران با فروش 380 میلیون تومان قرار گرفته است. این فیلم که در شهرستان‌ها 21 سالن در اختیار دارد، فروش چندان بالایی نداشته است.

«قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی که ظرف یک هفته اخیر تعدادی از سالن‌های نمایش‌دهنده‌اش را از دست داد، پس از سه هفته اکران فقط 156 میلیون تومان فروش کرده است. این فیلم در برخی سینماها به صورت تک سئانس اکران می‌شود. پس از پایان اکران این فیلم، طبق مصوبه‌های شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «برف روی کاج‌ها» اولین تجربه سینمایی پیمان معادی در مقام کارگردان روی پرده خواهد رفت.

این فیلم که جزو آثار تحریمی حوزه هنری در سال گذشته محسوب می‌شود، قرار است در گروه سینمایی عصر جدید اکران شود، ولی با وجود ثبت قرارداد اکران «برف روی کاج ها» شایعاتی درباره مخالفت سازمان سینمایی با اکران این فیلم شنیده می‌شود.

اولین ساخته پیمان معادی داستان زنی است که در مواجهه با یک اتفاق بزرگ در زندگی‌اش، در دو راهی تصمیم قرار می‌گیرد. در این فیلم مهناز افشار، صابر ابر، حسین پاکدل و ویشکا آسایش بازی می‌کنند.

سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده این فیلم در گفت‌وگو با جام‌جم درباره اکران این فیلم گفت: مواد تبلیغاتی فیلم آماده است و نسخه اصلی فیلم که در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد، به اکران می‌رسد.

او درباره احتمال پیوستن سینماهای حوزه هنری به اکران فیلمش، گفت: امیدوارم بنا به رهنمودهای مسئولان، امسال سال آرامش و همدلی باشد و آنچنان که اکران نوروزی آرامی داشتیم، این آرامش ادامه پیدا کند و برخی خودسری‌ها در سینما پایان یابد.

فیلم سینمایی «پل چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور یکی دیگر از فیلم‌های تحریمی حوزه هنری است که قرار است اکران شود. علی سرتیپی تهیه‌کننده این فیلم نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: «پل چوبی» پس از انتخابات به اکران عمومی در خواهد آمد.

این فیلم که برای اکران عمومی 9 دقیقه اصلاح شده است، قرار بود پاییز سال گذشته به نمایش عمومی درآید که آن هم بنا به دلایلی از جمله ممانعت حوزه هنری در اکران این فیلم در سالن‌های تحت اختیارش، میسر نشد.

فیلم کمدی «جا‌به‌جا» به کارگردانی علی توکل نیا و «مهر مادری» ساخته قربان محمدپور از دیگر گزینه‌های اکران بهار است.

از دیگر فیلم‌های داعیه دار اکران‌های بعدی «استرداد» ساخته مهرداد غفاری است. این فیلم که در سی‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر مورد ستایش قرار گرفت و بیشترین جوایز جشنواره را از آن خود کرد، احتمالا در عید فطر به نمایش در می‌آید. همچنین احتمال اکران «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا هم در اکران عید فطر وجود دارد، این درحالی است که «چ» در مراحل فنی قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها