رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 20 میلیون نفر از این جشنواره استقبال کرده‌اند خاطر نشان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه رضایت علاقمندان را در پی داشت باعث رشد بی نظیر سفر در کشور و افزایش ورودی گردشگر به همه استانها شد.
کد خبر: ۵۵۱۵۰۷
استقبال بیش از 20 میلیون نفر از جشنواره صدای بهار

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد شریف ملک زاده در نشست ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس گفت: استان فارس نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 38 درصدی در بخش اسکان و افزایش 21 درصدی در بخش ورود مسافر مواجه بود.

 وی در این نشست با اشاره به دیدار اعضای ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور با مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال گذشته و تاکیدات ایشان مبنی بر اینکه نوروز مردم با شادی و نشاط سپری شود، گفت: سازمان میراث فرهنگی در لبیک به توصیه‌های معظم له برنامه‌های متنوع و شاد را تحت عنوان «جشنواره ملی صدای بهار» در سراسر کشور اجرا کرد.

او با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 20 میلیون نفر از این جشنواره استقبال کرده‌اند خاطر نشان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه رضایت علاقمندان را در پی داشت باعث رشد بی نظیر سفر در کشور و افزایش ورودی گردشگر به همه استانها شد.

معاون رئیس جمهور گزارش بازرسان نامحسوس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور را در سراسر استانها موثر و مثبت ارزیابی کرد و افزود: بر اساس این گزارشات میزان رضایت مردم بسیار بالا ارزیابی شده است.

ملک زاده با قدردانی از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور برای خدمات رسانی بی وقفه به گردشگران نوروزی در همه استانها تاکید کرد: استان فارس امسال در این خصوص موفق تر از سایر استانها عمل کرده است به گونه‌ای که رضایت 90 درصدی مردم در این استان مبین این موضوع به شمار می‌رود.

او خاطر نشان کرد: این موفقیت مرهون همدلی و انسجام بیش از پیش همه دستگاه‌ها در استان است.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی امسال توزیع سفر به منظور همه زمانی،همه مکانی و همگانی کردن سفر به معنای واقعی در استان فارس ایجاد شد و بی تردید رشد سفر و ورود گردشگر به این استان رشد اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

ملک زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس رتبه نخست را در بحث اسکان مسافران نوروزی در این استان به خود اختصاص داد گفت: امسال شاهد افزایش ظرفیت اسکان مسافران تا 600هزار نفر در استان فارس بودیم که این موضوع به دلیل همکاری و هماهنگی‌های بی وقفه آموزش و پرورش استان از طریق ایجاد کمپینگ،کانکس و....محقق شد.

او همچنین برگزاری جشنواره صدای عشایر با حضور 10 استان در فارس را موفق دانست که با استقبال مسافران این استان مواجه شد.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش 38 درصدی در بخش اسکان و افزایش 21درصدی در بخش ورود مسافر مواجه بود.

همچنین ضریب اشغال مراکز اقامتی این استان از 28 اسفند سال گذشته تا 6 فروردین امسال 100 درصد و از هفتم تا سیزده نوروز بیش از 83 درصد رشد داشته است.

او در ادامه با اشاره به زیارت از آستان مقدس شاهچراغ (ع) برای اعطای کمک 500میلیون تومانی به منظور توسعه حرم حضرت احمدبن موسی کاظم(ع) اعلام آمادگی کرد.

ملک زاده همچنین در جمع خبرنگاران استان فارس عملکرد این استان را در خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در مقایسه با سالهای گذشته مطلوب و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: این استان در همه زمینه‌ها بخصوص اسکان و اقامت و همچنین خدمات رسانی قابل قبول و ارزشمند پلیس و نیروی انتظامی در تامین امنیت مردم و ایجاد آسایش مسافران بسیار موفق بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها